Uppmärksamhet o bekräftelsebehov..

Humelibumlan

Trådstartare
Min son går på dagis, han är född 0509 och det funkar bra. När vi varit på möten så får han beröm, han är snäll och duktig med en egen vilja..

Hemma är han oxå en snäll o glad pojke, han får uppmärksamhet men samtidigt kan man säga åt honom att han ska leka själv.

Nu till det jag undrar över :)

Vi går på Minifirren, en förberedande simskola o jag har märkt att han har ett stort bekräftelse och uppmärksamhetsbehov från fröken.
Det är nästan vid varje övning så talar han om för fröken hur duktig han var och skiner som en sol när hon ser o berömmer honom..

Detta har jag aldrig upplevt i någon annan situation?
Han är inte så hemma, inte när vi är hos vänner som har barn, inte hos släkten och inte efter vad jag sett han på dagis osv?

Vad kommer det sig av att han just med en "Fröken" får detta stora behov?

Sv: Uppmärksamhet o bekräftelsebehov..

Han kanske tycker om denna fröken extra mycket, är "kär" i henne? Då blir det ju en annan typ av bekräftelse för honom.
// Scata filosoferar....

Han kanske tycker om denna fröken extra mycket, är "kär" i henne? Då blir det ju en annan typ av bekräftelse för honom.
// Scata filosoferar....

:)
Den teorin kunde jag köpt om det inte varit olika fröknar ;)

Fast de andra brudarna han varit kär i har han mer varit blyg för.. :love:

Aha....
Men det kanske känns så viktigt för han att det går bra med simningen då?
Det kanske är en större "grej" än han visar?

Aha....
Men det kanske känns så viktigt för han att det går bra med simningen då?
Det kanske är en större "grej" än han visar?

Jo, jag håller med dig.
Jag tror han tycker det är så otroligt kul o viktigt för han..

Jag vart mest förvånad över att han var i så otroligt stort behov av detta att han verkligen skrek ut att han varit duktig till fröken :)

Jag vart mest förvånad över att han var i så otroligt stort behov av detta att han verkligen skrek ut att han varit duktig till fröken :)

Lite överreaktion bara... :D
Dom är ju inte så bra på att reglera sina känslor dom kära barnen.

Det kan jag faktiskt tycka att det är synd att vi som vuxna lär oss att stoppa in känslorna i en liten låda och tas fram vid behov istället för som barnen låta dom komma fritt och spontant. (urspårning, förlåt!)

Lite överreaktion bara... :D
Dom är ju inte så bra på att reglera sina känslor dom kära barnen.

Det kan jag faktiskt tycka att det är synd att vi som vuxna lär oss att stoppa in känslorna i en liten låda och tas fram vid behov istället för som barnen låta dom komma fritt och spontant. (urspårning, förlåt!)

Jaa det är väl typiskt svenskt annars?

Spåra ur på du ;)

Jag tror att på simskolan så är det något hela tiden de ska klara av/lära sig och det blir väldigt tydligt för dem vad som förväntas, och de blir glada och stolta när de klarar av det!
Sen är ju "treåringen" överlag väldigt nöjd med allt "den" kan själv, och vad "den" har lärt sig. Fredrik här hemma är oxå 05 och älskar att visa upp vad han har gjort, lärt sig, kan. Just nu är det skidorna han har lärt sig att behärska och är mycket nöjd när han kan visa att han kan åka och att han kan vända sig runt med skidorna på fötterna.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 703
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar