Nej, jag tycker inte man ska skjuta folk. Däremot har jag väldigt svårt att köpa att kriminella ska få använda dödligt våld utan motstånd.
Som du frågat mig flera gånger, vad anser du ska göras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag tycker inte man ska skjuta folk. Däremot har jag väldigt svårt att köpa att kriminella ska få använda dödligt våld utan motstånd.
Kanske för att det sällan handlar om lika stora skador och flera upplopp under några dagar? Polisen använder rätt mycket våld mot huliganer, vad jag läst.
Som du frågat mig flera gånger, vad anser du ska göras?
Eller så är det för att senaste upploppen dominerats av ej etniska svenskar.
Kommer återigen in på Trump-paralleller. Vill vi ha det som i USA där polisen uppenbarligen går hårt mot BLM-protester men sedan blir helt förvånande när folk från högersidan försöker sig på en statskupp?Eller så är det för att senaste upploppen dominerats av ej etniska svenskar.
frun som ju också faktiskt måste tåla lite spö efter förlustmatch...Givetvis är det vita mäns rättighet att löpa amok i sportsammanhang. De måste ju få ha något roligt efter att ha jobbat och dragit in pengar till lilla frun som står vid spisen
*ja, jag är extremt sarkastisk*
Jag är av den åsikten att Paludan inte borde fått tillstånd, och att det borde räknas som hets mot folkgrupp. Sedan så finns det säkert saker polisen skulle kunna gjort annorlunda för ett bättre resultat, men om det hade inkluderat just mer våld så tror jag att allt hade spårat ännu mer.
Hörde i ett nyhetsinslag någon som sa att upplopp har vi haft många gånger de senaste åren, men att de inte varit av denna grad sedan Göteborg (var det 2001 eller något sånt?). Och då använde polisen definitivt våld, och blev även ifrågasätta för sin grad av våld. Då var upploppen till stor del organiserade av vita män, med en agenda.
Så både att polisen använder våld (inklusive med skarp ammunition) och att de blir kritiserade för det har ju hänt förut, med en annan grupp av upploppsmakare.
I sak så håller jag väl egentligen med dig, men när det är en så tydlig provokation (under ramadan etc)., mot en grupp som är en minoritetsgrupp i Sverige så känns det just som hetsigt, och jag förstår att gruppen känner sig svikna.Jag tycker att även heliga skrifter ska få brännas (även om jag tycker att det är idiotiskt att faktiskt göra det).
Det kan komma att behövas så småningom ändå, om situationen med de kriminella gängen fortsätter utvecklas. Det kan sluta med att vi behöver något i still med det man ser på nyheterna från latinamerika.
Nu märker jag att du aldrig har bott i ett sådant område där du behövt oroa dig för att få din bil uppbränd. Det är ju inte främst ”de vita som kan klappa sig på axeln för att de är duktiga” som drabbas av våldet utan det är de många gångerna lika socialt utsatta grannarna till förövarna som drabbas. Det är tanten som råkat få en handgranat inslängd genom vardagsrumsfönstret för att nåt gäng tagit fel på hus som drabbas osv. Något som är extra roligt när ens släktingar bor i huset bredvid . De människor jag känner som är de som uttrycker mest hat över förövarna är de med liknande bakgrund och som måste bo i närheten av dom. Sen är förstås många även mycket rädda för utvecklingen till en polisstat men det är inte rasistiskt att säga att mer åtgärder för att skydda de personer som sköter sig är lämpligt. Riktig rasism är att säga att våld på gatorna är ok i utsatta områden eftersom det inte drabbar mig.
Nej, det är det inte. Man ska inte kalla någon något nedsättande vare sig det är svartskalle, tyskjävel, danskjävel, Svennejävel glasögonorm heller något annat. Som det uttrycks här ska man tåla att bli kallad allt möjligt eftersom det är värre att bli kallad svartskalle.Klart att du får reagera och ta illa upp. Men det är fortfarande inte ens i närheten av att kalla någon för jävla svartskalle, just för att vi tillhör majoriteten och är inte utsatta för rasism (nu pratar jag om Sverige idag).
Men snälla, du verkar ju själv inse nivåskillnaden..Nej, det är det inte. Man ska inte kalla någon något nedsättande vare sig det är svartskalle, tyskjävel, danskjävel, Svennejävel glasögonorm heller något annat. Som det uttrycks här ska man tåla att bli kallad allt möjligt eftersom det är värre att bli kallad svartskalle.
Jag tycker att det är okej att använda "våld" för att trycka tillbaka folk. Så långt det går, förstås "våld" som inte skadar.
Precis som polisen använder våld vid ingripanden.
Kom att tänka på detta, apropå vattenkanoner...Så kallat "snälla" vapen kan vara dödliga. Inte en väg att gå i mina ögon. Vattenkanoner... jag får direkt bilder från 60- och 70-talets Syd- och Latinamerika. Dvs inte något som är önskvärt.
Edit: Jag läste på lite... vattenkanoner som upploppskontroll togs fram i 30-talets Tyskland. De främsta kunderna idag är nationer i Afrika och Indonesien. De har också använts i Hong Kong.
Alltså ytterst få svenska militärer idag har någonsin skjutit någon eller ens mot någon människa. Varför är du så fixad vid att det är det enda de kan göra?Vad anser du att det ska bemötas med? Militärer som skjuter folk?
Nej, det är det inte. Man ska inte kalla någon något nedsättande vare sig det är svartskalle, tyskjävel, danskjävel, Svennejävel glasögonorm heller något annat. Som det uttrycks här ska man tåla att bli kallad allt möjligt eftersom det är värre att bli kallad svartskalle.
Alltså ytterst få svenska militärer idag har någonsin skjutit någon eller ens mot någon människa. Varför är du så fixad vid att det är det enda de kan göra?
Nej, jag gör väl inte det.Men snälla, du verkar ju själv inse nivåskillnaden..
De är också utbildade i att arbeta med hund, köra stora fordon, informationsinhämtning och en väldig massor med annat som kan vara av stor nytta när det gäller hotfulla situationer. Den typen av gängbildningar som orsakar stora problem i socioekonomisk utsatta områden är absolut att betrakta som en fiende mot vanliga människor av alla nationaliteter och det är inget man blir av med genom att bjuda på bullar. Inte skjuta in i folkmassor heller men det är inte det jag pratar om ska göras.Tror du menar fixerad och nej, det är jag inte. Men vad tror du att militären är utbildad att göra? De är utbildade för att med hot om direkt våld eller direkt våld lösa ett problem, dvs se till att vårt land inte ockuperas av främmande makt.
Att de i förlängningen tränas i andra saker ändrar inte vad deras huvuduppdrag är: Att försvara vårt land från yttre fiender, med våld.