Nja, @Skaune nog tar en framridning o en hoppning 100 cm liiite längre tid än 2 min.... Antar du menade 20 m
Jag menade total ridtid en knapp timme inkl uppvärmning varav två minuter på banan. Jag var nog lite otydlig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, @Skaune nog tar en framridning o en hoppning 100 cm liiite längre tid än 2 min.... Antar du menade 20 m
Jag menade total ridtid en knapp timme inkl uppvärmning varav två minuter på banan. Jag var nog lite otydlig.
Kanske borde?Har du läsglasögon när du rider
Oj, det där skulle jag varken ha råd eller tid med? Stackars hästarLäste i ridsport idag.. Alltså man baxnar ju som folk håller på? En ponny hade gjort 13 starter på 18 dgr och en 6 årig dressyrhäst fem starter på tre dagar på tre olika tävlingar!! varav en av dagarna innebar det en resa på 20 mil?? Vad är det för fel på folk?
Läste i ridsport idag.. Alltså man baxnar ju som folk håller på? En ponny hade gjort 13 starter på 18 dgr och en 6 årig dressyrhäst fem starter på tre dagar på tre olika tävlingar!! varav en av dagarna innebar det en resa på 20 mil?? Vad är det för fel på folk?
Jag har ett liknande exempel från min relativa närhet, i fälttävlan. Fattar verkligen inte...Läste i ridsport idag.. Alltså man baxnar ju som folk håller på? En ponny hade gjort 13 starter på 18 dgr och en 6 årig dressyrhäst fem starter på tre dagar på tre olika tävlingar!! varav en av dagarna innebar det en resa på 20 mil?? Vad är det för fel på folk?
Kollade upp en grej som jag förut bara hört, handlar om en ponnyryttare som åkte från ett hoppmeeting och startade fälttävlan dagen efter de startat på hoppningen. Var ännu värre än jag trodde då h*n har 2 ponnyer o bägge gick på detta viset och det är lång resväg till bägge tävlingarna. Den ena ponnyn har dessutom otaliga starter i år, t ex 4 starter på ett o samma 2-dagars hoppmeeting på La-MSV B nivå. Trodde inte ens man fick starta så?
Ok då är ju det helt tokigt också bevisligen.Det är väl bara en begränsning på 2 starter per dag och inte per meeting. Jag vet ju många dressyrhästar som går 6 klasser på ett meeting , alltså det är ju helt vansinnigt!
Kan du precisera dig lite mer? Läser du på bloggar eller var får du infon ifrån? Sen kan jag hålla med om att folk har svårt för detta med tävlingsupplägg och återhämtning.Skulle vilja väcka den här tråden till liv genom att enkelt fråga om vi håller på att tappa en hel generation av hästkunnande där olicensierade "tränare" sprider sin totala okunskap om hästar och ridsport genom leden?
För det kan väl ändå inte vara meningen att hästar ska vara på resande fot 24/7 365 dagar om året som verkar vara normen för en del. Hoppryttaren Tim Stockdale tog upp det här problemet inom hoppningen på WoS häromdagen men fälttävlan (bla. svensk sådan) är ju inte mycket bättre. Man blir ju mörkrädd när man ser och läser om vissa ryttares träning och tävlingsupplägg för säsongen.
En del lägger ju helt ogenerat ut sådan här info på sina egna sociala medier medan man i andra fall enkelt kan köra en krossreferens mellan det egna minnet å t.ex FEIs resultatKan du precisera dig lite mer? Läser du på bloggar eller var får du infon ifrån? Sen kan jag hålla med om att folk har svårt för detta med tävlingsupplägg och återhämtning.