Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo en sån bricka har jag. Funderar på att säga upp den för måste väl ändå ta låssmed (och sen byta lås?) för att komma in hemma ifall jag tappar nycklarna.Om man har en nyckelbricka och betalar sin avgift så landar de i brevlådan hos ägaren om de blir inlämnade (eller postade, det brukar stå på att man kan lämna dem i postens brevlåda). När jag har tappat mina nycklar har de varit tillbaka inom en vecka.
Jo en sån bricka har jag. Funderar på att säga upp den för måste väl ändå ta låssmed (och sen byta lås?) för att komma in hemma ifall jag tappar nycklarna.
Har ingen i närheten som kan ha en extranyckel. Fastighetsskötaren har inte huvudnyckel heller så blir låssmed för mig i så fall.Jag har alltid haft extranyckel utplacerad (hos någon vän i närheten tex) så jag klarar mig tills nyckelknippan är tillbaka. Dels för att slippa låssmed och krångel (fast här kan man ringa ut fastighetsskötaren och då behöver man inte byta lås), men mest för att det ska finnas någon som kan gå in och fixa åt katterna ifall vi blir fast på annan ort av någon anledning.
Jag har en såndär numrerad bricka, som jag skaffade nån gång på 1800-talet eller så. (eller kanske 1980-talet är mer korrekt) Det kostade inte ens något då. Och med hjälp av den har jag fått tillbaka min nyckelknippa åtminstone två gånger, fast det är länge sen senast nu. Jag vet faktiskt inte ens om polisen har kvar just den förteckningen över nummer....att de hittar tillbaks till ägaren?
Undrar därför att jag hittade en knippa idag, lämnade in den till polisen. Det var en bricka med ett långt nummer på så de kanske finns registrerade nånstans?
Det är nog några företag som har såna tjänster numera? Min bricka är från ett sånt iallafall.Jag har en såndär numrerad bricka, som jag skaffade nån gång på 1800-talet eller så. (eller kanske 1980-talet är mer korrekt) Det kostade inte ens något då. Och med hjälp av den har jag fått tillbaka min nyckelknippa åtminstone två gånger, fast det är länge sen senast nu. Jag vet faktiskt inte ens om polisen har kvar just den förteckningen över nummer.
Har ingen i närheten som kan ha en extranyckel. Fastighetsskötaren har inte huvudnyckel heller så blir låssmed för mig i så fall.
Eller så får jag gömma extranyckel i skorna jag har när jag går hemifrån.
Har inte något av de där.Bilen, jobbet, stallet?
Hur fungerar det? Om nycklarna läggs på brevlådan hamnar de på Posten eller på företaget som står för nyckelbrickan? Om nyckelbrickan inte skulle vara aktiv, vad händer då? Gissningsvis borde varken Posten eller Företaget kunna behålla upphittade nycklar, det borde väl falla under hittegods?Om man har en nyckelbricka och betalar sin avgift så landar de i brevlådan hos ägaren om de blir inlämnade (eller postade, det brukar stå på att man kan lämna dem i postens brevlåda). När jag har tappat mina nycklar har de varit tillbaka inom en vecka.
Jag hoppas sannolikheten är hög och att nycklarna var mina......att de hittar tillbaks till ägaren?
Undrar därför att jag hittade en knippa idag, lämnade in den till polisen. Det var en bricka med ett långt nummer på så de kanske finns registrerade nånstans?
En kollega till mig har fått tillbaka sina nycklar även efter att abonnemanget löpt ut. Så jag tror att har du brickan kvar får du ändå tillbaka nycklarna. Mot en avgift kanske?Hur fungerar det? Om nycklarna läggs på brevlådan hamnar de på Posten eller på företaget som står för nyckelbrickan? Om nyckelbrickan inte skulle vara aktiv, vad händer då? Gissningsvis borde varken Posten eller Företaget kunna behålla upphittade nycklar, det borde väl falla under hittegods?
På min bricka står en adress till företaget dit nycklarna skickas och de skickar dem sen till mig.Hur fungerar det? Om nycklarna läggs på brevlådan hamnar de på Posten eller på företaget som står för nyckelbrickan?
Fast hur fungerar det? Om jag inte har ett pågående avtal med företaget hur kan de kräva mig på en avgift? Och om jag inte betalar, vad blir konsekvensen? Att de håller mina nycklar gisslan? Jag hade en bricka för herrans massa år sen och har faktiskt funderat sen dess.En kollega till mig har fått tillbaka sina nycklar även efter att abonnemanget löpt ut. Så jag tror att har du brickan kvar får du ändå tillbaka nycklarna. Mot en avgift kanske?
Jag har ingen aning, jag bara spekulerade. Har ingen aning om ifall hon fick betala för att få ut sina nycklar, jag minns inga detaljer i det hon berättade. Jag minns bara att hon sa att hon fått tillbaka sina nycklar trots att det var flera år sedan hon slutade betala för tjänsten.Fast hur fungerar det? Om jag inte har ett pågående avtal med företaget hur kan de kräva mig på en avgift? Och om jag inte betalar, vad blir konsekvensen? Att de håller mina nycklar gisslan? Jag hade en bricka för herrans massa år sen och har faktiskt funderat sen dess.
De måste lämna nycklarna som hittegods till polisen inom 14 dagar, tror jag. Alternativt skicka till dig. Man får inte behålla nåt som inte tillhör en.Fast hur fungerar det? Om jag inte har ett pågående avtal med företaget hur kan de kräva mig på en avgift? Och om jag inte betalar, vad blir konsekvensen? Att de håller mina nycklar gisslan? Jag hade en bricka för herrans massa år sen och har faktiskt funderat sen dess.
Vad är det du stör dig på?Finns det nåt alternativ till my_safety-företaget? Säkert en bra tjänst men jag stör mig så på deras marknadsföring...
Hade en bricka via polisen förr, men den nöttes tyvärr sönder.
Finns det nåt alternativ till my_safety-företaget?