Upphittade nycklar, hur stor är sannolikheten...

...att de hittar tillbaks till ägaren?
Undrar därför att jag hittade en knippa idag, lämnade in den till polisen. Det var en bricka med ett långt nummer på så de kanske finns registrerade nånstans?
Jag har fått tillbaka min nyckel, och det var bara en nyckel utan några direkta kännetecken, från någon vänlig själ som tog sig tid att lämna in den till polisen :) Hade inte byt lås ändå, men kändes bra att ha den i min ägo igen.

Namnen går att googla fram ja, men skulle gärna vilja veta om någon har ett omdöme om dem. Någon har säkert varit i samma sits som jag...
Glömde ett litet "bra" i mitt inlägg, ber om ursäkt för det.

Fast jag har aldrig haft problem med bolaget du nämner, även om jag blev uppringd och tillfrågad om deras extratjänst. Så värderingen "bra" skiftar utifrån vad man har för kravspec.

Själv vill jag att nycklarna ska hitta tillbaka om jag tappar dem. Jag måste nog ändå förutsätta att företagen som erbjuder detta levererar...

Namnen går att googla fram ja, men skulle gärna vilja veta om någon har ett omdöme om dem. Någon har säkert varit i samma sits som jag...
Glömde ett litet "bra" i mitt inlägg, ber om ursäkt för det.
Jag har NBS. Kostar 80 kr/år. Har aldrig tappat nyckeln så vet inte hur de är om det händer men de brukar inte skicka reklam eller ringa.
Fast en gång försökte (?) de med en luring, det kom en faktura bara 1-2 månader efter att jag betalat årsfakturan, jag trodde jag glömt betala såklart och var jättenära att betala in den men hajade till över något och kollade i internetbanken. Jo den var betald redan.
Sen läste jag den nya fakturan noga och upptäckte att det var en annan tjänst, minns inte vad...märkning av elektronikprylar eller nåt. Jag hade alltså inte beställt den tjänsten men de skickade ut faktura ändå. :mad:
Det var lite fult gjort faktiskt.

Fast jag har aldrig haft problem med bolaget du nämner, även om jag blev uppringd och tillfrågad om deras extratjänst. Så värderingen "bra" skiftar utifrån vad man har för kravspec.

Själv vill jag att nycklarna ska hitta tillbaka om jag tappar dem. Jag måste nog ändå förutsätta att företagen som erbjuder detta levererar...

Finns det flera företag som erbjuder samma tjänst väljer jag hellre ett som jag får en positiv känsla för, och då räcker det inte enbart med att leverera bastjänster med mer eller mindre strul. Eftersom det här är en tjänst som man (förhoppningsvis) inte använder särskilt ofta vet man inte förrän man står där och behöver den hur företaget levererar sin tjänst. Då är det bra att kunna fråga andra om deras erfarenheter. Men självklart måste man vara medveten om att vi olika personer har olika kravspecar, t ex du och jag uppenbarligen.

Det som @Linda8142 skriver om, är exempel på sånt som inte ger mig en positiv känsla för företaget.

Jag har NBS. Kostar 80 kr/år. Har aldrig tappat nyckeln så vet inte hur de är om det händer men de brukar inte skicka reklam eller ringa.
Fast en gång försökte (?) de med en luring, det kom en faktura bara 1-2 månader efter att jag betalat årsfakturan, jag trodde jag glömt betala såklart och var jättenära att betala in den men hajade till över något och kollade i internetbanken. Jo den var betald redan.
Sen läste jag den nya fakturan noga och upptäckte att det var en annan tjänst, minns inte vad...märkning av elektronikprylar eller nåt. Jag hade alltså inte beställt den tjänsten men de skickade ut faktura ändå. :mad:
Det var lite fult gjort faktiskt.

Ja, det var inte särskilt förtroendeingivande precis. Om det bara hände en gång fick de förhoppningsvis så mycket negativ feedback att de insåg att det inte var så smart...
Tack för din info!

Visst händer det att nycklar hittar hem - både de med och de utan brickor! De nycklar vi får in som inte har brickor läggs i lådor sorterade efter kvartal. De med brickor tar vi reda på ägaren till, antingen genom att ringa till respektive företags register för brickan - eller, om det är vår egen bricka, leta i våra egna register.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
707
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 798
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 682
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar