Uppfriska minnet

I

Insanity

Har under 10 års tid bara ägnat mig åt att skogsridning i prinicp.
Och jag känner av det mer och mer att jag tappat så mycket :(

Har heller ingen möjlighet att börja träna för instruktör förräns nästa år, och känner att jag inte vill vara helt tappad bakom en vagn när jag gör det :o:D

Vad finns det för bra böcker och filmer som tar upp grunderna i både dressyr och hoppning. Alltså, det finns ju där i bakhuvudet, det behöver bara tas fram.

Jag kommer ju liksom knappt ihåg vad öppna, sluta, halvhalter m.m innebär :o

Fram tills jag börjar träna för instruktör ska jag sysselsätta mig med att få igång valacken här hemma (som ju faktiskt kan en del), samt hålla igång mitt dräktiga sto i lagom takt.

Sv: Uppfriska minnet

Red min första ordentliga lektion imorse på vet inte hur länge...:o
Kände att allting verkligen var borta men efter en stund så ramlade mer och mer på plats...!:D Så det mesta ligger där bak och skräpar, tro mig.
Ett annat tips är väl att titta när någon annan rider lektion, till att börja med kanske någon som rider på samma nivå som dig?

att kolla när någon annan rider tror jag kan hjälpa, kanske finns någon ridskola i närheten ?

Ridhandboken del 1 och 2 (Ridsportsförbundet) behandlar både dressyr, hoppning och terräng.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·
Träning Nu har jag gett upp att klura på min kammare. Kanske är det nån där ute som har nån idé om ifall det är normalt eller om min häst borde...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 041
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 792
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 726
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka