Uppfostra en kanin?

L

Linda_nicole

Heejsan alla djurvänner!
Jag har en vädur som är jättesnäll. Han är tam och går själv i hela huset, dock har vi köpt honom av några andra som hade honom hinnan oss. Nu har vi en belgisk jätte som är jättesnäll som är 9 - 10 veckor gammal. nu har hon fått för sig att hon ska börja bita i kläderna...Vad ska man göra åt det? Hur lära man en kanin vad hon/ han inte får göra. Man kan ju inte direkt skälla på den för den förstår ju ändå inte vad man menar...

Snälla hjälp mig...

MVH Linda

Sv: Uppfostra en kanin?

Lyft bort kaninen varje gång den börjar bita för att markera ett det beteendet inte är okey.
Hoppas det hjälper! :)

Tack för hjälpen! :)
Men ska jag lägga ner henne i buren då?

Förutom att lyfta bort min hermelin brukar jag lägga till ett strängt fy. Han hör på tonfallet vad det handlar om, ingen fråga om saken. Mammas fy resulterar i en sur och förnärmad blick från lillens håll + att han slutar upp med vad det nu var han inte fick pyssla med, och sedan är den saken ur världen. Fungerar jättebra. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 233
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 511
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 760
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5