J
jaha ja
Sv: Uppfödning eller valpfabrik?
Förstår inte varför min åsikt ska sammantolkas med en annan tråd, som jag inte ens känner till
Eller att du känner att du behöver "förklara" för mig att även att andra männsikor kan.
Så här skrev jag i ett av inläggen, jag svarar Gnist med :
Jag menar inta alls att fodervärden inte kan göra ett bra jobb, även bättre jobb, men det är upfödaren som står för varan som säljs.
& då ska upfödaren ha varit med från föddseln till försäljning.
Vad jag menar är, det enda sättet en upfödare kan veta till 100% vad den har i valplådan & känna valparna som upfödaren säljer i sitt namn, är att ha hand om valpkullen själv.
Har inget med att göra att andra personer skulle vara dåligare på att ha valpar/valpning
Detta har redan diskuterats i en annan tråd, och då fick man känslan av att fodervärdar är värdelösa. Finns ju fodervärdar som haft hund i hela sitt liv, och jag är säker på att de skulle fixa att ha en kull med hjälp av uppfödaren...ja säkert skulle de fixa det själva också. Jag har ju också tagit min första kull nångång, och jag vet inte vad som skulle göra mig kunnigare för jag hade kennelnamn och kallades uppfödare när jag började.
Förstår inte varför min åsikt ska sammantolkas med en annan tråd, som jag inte ens känner till
Eller att du känner att du behöver "förklara" för mig att även att andra männsikor kan.
Så här skrev jag i ett av inläggen, jag svarar Gnist med :
Jag menar inta alls att fodervärden inte kan göra ett bra jobb, även bättre jobb, men det är upfödaren som står för varan som säljs.
& då ska upfödaren ha varit med från föddseln till försäljning.
Vad jag menar är, det enda sättet en upfödare kan veta till 100% vad den har i valplådan & känna valparna som upfödaren säljer i sitt namn, är att ha hand om valpkullen själv.
Har inget med att göra att andra personer skulle vara dåligare på att ha valpar/valpning