Madde_padde
Trådstartare
Hur gör ni om ni inte får valparna sålda?
För de måste väll finnas fler än mig som inte blir av med sina valpar?
För de måste väll finnas fler än mig som inte blir av med sina valpar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får gå ner rejält i pris!! 50% ex.
Jag har så dom kan komma iväg allesmmans men allra hellst så hittar jag ju någon som vill ha en bästa kompisar, en jack russell och vet vad de innebär! Någon som vill köpa en hund och sett just min stam, mina linjer och gillar dom!
Jag parar alltid en tik med inställningen att det kan bli en del osålda valpar och frågar alltid mig själv:
* Har jag tid att uppfostra & ta hand om x antal valpar?
* Har jag ork att göra ovanstående?
* Har jag råd att ha x antal valpar kvar för obestämd framtid?
* Kan jag ha dem kvar som vuxna om de förblir osålda?
* Finns utrymme i både bostad och livet för att ha en knippe unghundar?
Om svaret på någon av ovanstående frågor är nej, så blir det ingen kull här
Min åsikt är att man som uppfödare alltid bör räkna med att det blir osålda valpar och då har en färdig plan för hur man kan hantera det!
Nu har jag iofs inte blivit sittandes med valpar nån gång, men jag ställer mig ändå alltid dessa frågor innan en parning![]()
kl
Är det ingen som har valpköparlistor klara innan ni parar?
Kanske inte på en hel kull, men typ fem-sex stycken.
Inget påhopp, bara en undran, borde ju underlätta lite iallafall och så ser man ju om det ens finns ett intresse för kullen.
Jag parar alltid en tik med inställningen att det kan bli en del osålda valpar och frågar alltid mig själv:
Om svaret på någon av ovanstående frågor är nej, så blir det ingen kull här![]()
Om svaret på någon av ovanstående frågor är nej, så blir det ingen kull här
Min åsikt är att man som uppfödare alltid bör räkna med att det blir osålda valpar och då har en färdig plan för hur man kan hantera det!
Nu har jag iofs inte blivit sittandes med valpar nån gång, men jag ställer mig ändå alltid dessa frågor innan en parning![]()
allra hellst så hittar jag ju någon som vill ha en bästa kompisar, en jack russell och vet vad de innebär! Någon som vill köpa en hund och sett just min stam, mina linjer och gillar dom!