Sv: Uppdrag bantning del 4
Vad kul att det går åt rätt håll
kl
Hos oss går det att rida igen
ET varit ute och kollat varenda millimeter av hästen och inte hittat något fel, var in i sväng på Strömsholm för vaccination och när jag ändå hade plånboken öppen bad jag dem kolla honom och inte heller de hittade något fel. Vi har alltså konstaterat att jag har en galen ponny
I samråd med ET har jag fått lägga om ridningen helt, nu ska herrn bli TRÖTT när vi rider! Eftersom vi har problem när vi vänder hemåt på de fina galoppvägarna (hästen får kockohej-ryck och galopperar på tvären när jag vill skritta
) så ska jag se till att han fått ur sej energin innan vi vänder. Lätt som en plätt, eller inte... Sist körde vi skänkelvikningar, öppna, sluta, övergångar i trav och skritt tills mina ben var som gelé innan vi vände hemåt och han gick aldrig på tvären, lade bara i en extra växel
Fördelen med det här är att både han och jag blir mer tränade, vi kan liksom inte slörida mer
Har till och med ökat på höet med ett kilo, sista veckan har det försvunnit 5 kg enligt måttbandet och jag tyckte han var lagom som han var innan dess, så han får som sagt ett kilo till med hö på prov, håller han hullet på det blir jag överlycklig för då kan jag ge honom hela 5 kg hö och 2 kg halm!
Det verkar som om han kan äta mer nu när han är smal, än han kunde när han var på väg till att bli smal, om någon fattar. Någon annan som varit med om det eller har en förklaring till varför?
Oj, vilken novell det blev