Uppdelning av stallpass

Har haft ungefär lika upplägg i de två kollektivstall jag stått i, passen fördelas per häst och schemat görs för två veckor i taget. Man tar de pass man kan och försöker fördela dem jämnt, dvs inte fasta dagar eller en tar bara en typ av pass, och det spelar ingen roll vem som bor närmast. En förutsättning för det, tycker jag, är att alla hjälps åt för att schemat ska funka för alla, en vecka kanske jag tar ett för mig obekvämt pass men en annan gång får jag välja först. Den inställningen är ju överlag en fördel i kollektiv...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 110
Senast: ameo
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 486
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 732
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar