Ska vara minusgrader i minst två veckor, känns som jag ska dö redan nu efter två dagar
Spelar ingen roll vad jag har på mig, är ändå äckligt, vidrigt och hemskt. Ibland måste man ju ta av sig handskarna och då är det kul om fingrarna inte hinner ramla av under den tiden
Men men, jag tänker ändå våga, vägra bli ridhusråtta
Kommer rida ut som vanligt och anpassa efter underlaget. Går ju att jobba en hel del i skritt, rida korta övergångar mellan skritt och trav, klättra osv.
Idag har vi skrittat ut i 45 minuter, Ärtan var superpigg så det var powerwalk hela rundan
Igår red vi dock i ridhuset, travade över bommar och hoppade små hinder, sockerbitar, lagom att börja med.
Hon var så himla fin och glad
På torsdag ska vi åka på bomträning om det inte blir en massa snö, då törs jag inte köra
Planen är att sambons golfkombi ska vara dragbil ett tag framöver, han vill byta till en passat men blir inte förrän tidigast i höst när han går upp ordentligt i lön.
Golfen är en turbodiesel och helt okej att dra med, men den är lätt och framhjulsdriven, inte optimalt på vår grusväg som driver igen väldigt snabbt.
Bor så pass bra att vi egentligen aldrig behöver köra längre sträckor, har 8 km platt väg till tränaren. Vill jag åka på långtur och vill köra något mer rejält kan jag låna bättre bil av min morbror.