Jag har ju hittat häst som jag kommer köpa om allt går som planerat med besiktning osv, håll tummarna allihopa
Det är ett tag kvar innan hon kommer så under tiden håller jag på att förbereda vilket också är roligt. Jag kör ett träningsprogram för att bygga upp min egen balans och bålstabilitet som jag tappat det här året, pilatesboll, vilken grej
Har även köpt en ny transport som inte är nytillverkad men nu för mig. Jag var jättenöjd med min gamla men den var onödigt stor och tung när jag bara har en häst, denna kan även sambon dra.
Den är svart med front i glasfiber och eftersom den har några år på nacken är den ganska matt. Igår tvättade jag av den och så fort vädret tillåter ska jag polera upp den med Marine rubbing.
Den har sadelkammare med sadelhängare men inga krokar. Vill undvika att skruva i glasfibern så nu kör jag ett test med extra starka självhäftande hängare, blir intressant.
Morbror ska även installera kamera.
I stallet ska jag Harry-säkra in till sadelkammaren, eller kanske snarare ut från sadelkammaren så han inte kan rymma om någon öppnar dörren när jag är ute och rider.
Ska även sätta upp några hängare och krokar.
Älskar stallpyssel och fix