Där håller jag med till 100%, har så många ridvägar här så jag vet knappt vart jag är ibland. Har bott här i 25 år men har nog bara utforskat en bråkdel. Jag kan välja på skogsstigar, skogsvägar, grusvägar, sandvägar, korta backar, långa backar, branta backar och flacka backar i all oändlighet.Måste för övrigt tillägga: jag älskar att ha ridvägar!
Det här är en av de vägar vi rider ibland, ett par kilometer av lång och mestadels platt grusväg, som avslutas med två ordentliga uppförsbackar som är det roligaste coben vet: https://www.instagram.com/p/Ctt6sSPIr89/
Jag bodde ju i och hade häst i Göteborg innan vi köpte gården, och där jag stod gällde det hela tiden att tänka "out of the box" för att överhuvudtaget ha mer än två ridvägar att rida på. Dessutom var det andra ekipage, hundpromenerare, cyklister, stressade bilister och fan och hans moster överallt. Nu bor jag på (partiskt) världens bästa plats och de hästmänniskor som bott här i 20 år berättar att de fortfarande hittar nya vägar. DET är livskvalitet, det!
Finns vägar för ridning och för körning, korta rundor, långa rundor och allt däremellan. Man behöver liksom inte rida samma runda ens varje månad. Älskar’t