Uppdateringstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
71938CC8-646B-4A35-81E9-79F6CAA14A65.webp


Skönt när man kan parkera hästen och rykta i hagen 🥰
 
Såatteh jag fyllde liksom trettio för inte så länge sedan, och då har man ju ett rätt gott förhandlingsläge när det gäller vad man vill ha i födelsedagspresent.

Därmed är numera min shettis också MIN shettis. :love:
Ärligt talat fanns det inte på kartan att jag någonsin skulle skicka iväg henne, men nu är det officiellt!
 
Sommarlovskänsla idag!
Varmt, solsken, vindstilla och fågelsång :love:

Jag och fröken cob gick upp till åsen och klättrade lite i skogen. Väldans gött att ha nära till ordentliga klätterbackar!
 
Såatteh jag fyllde liksom trettio för inte så länge sedan, och då har man ju ett rätt gott förhandlingsläge när det gäller vad man vill ha i födelsedagspresent.

Därmed är numera min shettis också MIN shettis. :love:
Ärligt talat fanns det inte på kartan att jag någonsin skulle skicka iväg henne, men nu är det officiellt!

Grattis 🥂
Sommarlovskänsla idag!
Varmt, solsken, vindstilla och fågelsång :love:

Jag och fröken cob gick upp till åsen och klättrade lite i skogen. Väldans gött att ha nära till ordentliga klätterbackar!

Jag har hittat endel klätterbackar men det är berg 😁 så än så länge går vi upp och ner där.
Hon har bra grepp barfota men en skodd häst ska nog inte gå där.

Låter helt underbart där du rider 🥰
 
Instämmer i detta med klättring. Vi har flera berg här och jag känner att jag inte alls vill sitta på, dom är väldigt branta :nailbiting: Vi går i dom för hand, vet inte alls hur dom andra i stallet våger rida där. Alltså lutningen är rätt extrem på flera av dom.
 
Instämmer i detta med klättring. Vi har flera berg här och jag känner att jag inte alls vill sitta på, dom är väldigt branta :nailbiting: Vi går i dom för hand, vet inte alls hur dom andra i stallet våger rida där. Alltså lutningen är rätt extrem på flera av dom.
Man lär sig 😂😂

Jag höll på att dö i början när jag red ut med en kompis. Hon galopperade backe upp och backe ner. Så klättrade vi i diverse raviner upp o ner som såg livsfarliga ut. Började smått men de kändes ju vansinnigt. När hästen lärt sig så blev det ännu värre, men dom fixade det och jag vande mig.

Nu är jag lika dan när stallkompisar hänger på mig ut i skogen. Endel sitter av och går i backarna. Har man bara ok balans själv, det är bra underlag och hästarna någotsånär förståndiga så går det bra 😄 nu har jag ju haflingern, en bergshäst! Henne vågar jag nog rida nästan överallt. Otroligt kvick och säker på foten!
 
Dagens B. Jag har gått bet på att hitta en flughuva som stannar kvar, är stor nog och som faktiskt accepteras så nu kör vi en helt vanlig gardin så länge. Just nu funkar det bra.

Hennes hovar har blivit oerhört torra... flera flisor är ur från kanterna i bakhovarna och jag börjar ana små torrsprickor i framhovarnas ytterkanter.

20220604_154310.webp
 
Dagens B. Jag har gått bet på att hitta en flughuva som stannar kvar, är stor nog och som faktiskt accepteras så nu kör vi en helt vanlig gardin så länge. Just nu funkar det bra.

Hennes hovar har blivit oerhört torra... flera flisor är ur från kanterna i bakhovarna och jag börjar ana små torrsprickor i framhovarnas ytterkanter.

Visa bifogad fil 92245
Har du testat dom nya wet-wrap? kostar inte så mycket och sett flera som använder mot torra hovar.
Vi har haft mycket regn här, så hennes hovar har typ varit för blöta.

Jag har klickat hem hydrohoof från Red Horse som jag tänkte testa nu när det blir tort igen.
 
Har du testat dom nya wet-wrap? kostar inte så mycket och sett flera som använder mot torra hovar.
Vi har haft mycket regn här, så hennes hovar har typ varit för blöta.

Jag har klickat hem hydrohoof från Red Horse som jag tänkte testa nu när det blir tort igen.
Nä jag har inte testat något öht än mer än att smörja kronranden, försöker läsa in mig på olika metoder och vad som faktiskt funkar och vad som bara är ren placebo sas. Det är förvånansvärt delade åsikter måste jag säga.
 
Nä jag har inte testat något öht än mer än att smörja kronranden, försöker läsa in mig på olika metoder och vad som faktiskt funkar och vad som bara är ren placebo sas. Det är förvånansvärt delade åsikter måste jag säga.
Ja definitivt. Tycker dock inte priset på wetwrap verkar så saftigt så det är värt att prova om det blir skit med torra hovar tänker jag 😄

Även hovslagaren i stallet menade man skall ställa hovarna i vatten. Men på vissa hästar är det ju svårt. Donna står alldeles utmärkt i en vatten hink och jag märker att hoven går att verka efter den har varit i vatten stund medans innan så är den sten hård. Så någon effekt har det ju tänker jag 😄
 
20220527_190602.jpg


Nu är det så. Stor skillnad. Så börjar verkligen. Gå I rätt riktning. Sen hade hon flisat hoven rejält Så därav att yttervägg ser ut som den gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp