Återbesöket avklarat. Fick en annan veterinär en tidigare gånger, och denna kvinnan ska jag fråga efter vid kommande besök! Så proffsig, pedagogisk och tog sig tid att diskutera och svara på alla mina frågorImorgon blir det återbesök igen för Humla med nya blodprover och ultraljud. Förhoppningsvis får vi ok att börja fasa in lite av hennes vanliga foder, då hon mest äter kokt kyckling nu (tröttnat på special-torrfodret).
Hon var dock lite mindre pigg i helgen, så hoppas inget gått åt fel håll. Superglad och pigg idag dock. Har skällt på mig när jag varit för långsam med maten och så Friskhetstecken i mina ögon!
Levervädena var jättebra nu, vilket var superskönt. Sen tog de nytt ultraljud igen, och där hade jag tyvärr missförstått vad de sagt på blå stjärnan. Jag fick för mig att vet på blå stjärnan menade att de inte såg något alls fel på gallan (som lokala djursjukhuset hadeuttryckt att de hade misstankar om), så jag trodde problemet var helt över där.
Idag fick jag vara med på ultraljudet och få allt förklarat under tiden, så förstod bättre. Det de såg i gallan var bättre idag än senast, men inte helt bra. Så ska fortsätta medicinering och skonkost för att ge kroppen bästa möjlighet att läka ut så mycket som möjligt. Återbesök med nytt ultraljud om tre månader.
Lite besviken att jag inte fick gå tillbaka till vanligt foder, men samtidigt skönt att ha en mer långsiktig plan som jag förstår och har fått av en veterinär jag kände förtroende för Köpte ett annat märke skonkosttorrfoder, och iaf första portionen gick åt med god aptit! Så får rotera lite olika märken så hon inte tappar matlusten. Hon hade tappat 0,8 kg, vilket mestadels är muskler, så bra om jag kan få henne att äta mer nu så hon kan börja återhämta även muskler och liknande