Milou är så låg idag, han är inte helt nöjd med att inte få allt fokus som han fick några månader efter Alvins död. Jag ger verkligen allt jag kan till honom också men det blir rörigt när han vill träna tillsammans med Trassel så jag tar dom en åt gången men när det då är hans tur vill han inte alltid längre. Ibland tycker han det är jätte roligt som vanligt men vissa dagar bara tittar han på mig och ser ut som sju svåra år för att jag ber honom göra något han brukar gilla. Så fort det blir varmare bygger jag upp en agility plan på tomten och så får Trassel sitta i en liten bur och titta på
Men jag borstar Milou lugnt och noga, bad mina föräldrar vara barnvakter så jag kunde ta en tur med bara Milou i söndags. Han är den enda som får vara i soffan och i sängen osv osv, det går alltså ingen nöd på honom. Dom får båda så mycket jag kan ge dom, dvs hela mina dagar. Och idag har jag nästan 39 graders feber och orkar inte med någon långpromenad. Dom lider inte av det för det är kallt och regnigt men i vanliga fall går vi ju alltid ett par rundor,
Men ändå, jag verkar inte räcka till tycker Milou. Jag tänker att det ger sig snart men det är väldigt jobbigt när han är så här.