Älskar Norge. Jourtid hos veterinären (privatklinik). Undersökning, biopsi, ultraljud och recept. 900:- inkl moms.
Förstår plötsligt varför jag får undrande blickar när jag frågar folk om hundförsäkringar.
Hur finansieras det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Älskar Norge. Jourtid hos veterinären (privatklinik). Undersökning, biopsi, ultraljud och recept. 900:- inkl moms.
Förstår plötsligt varför jag får undrande blickar när jag frågar folk om hundförsäkringar.
Det här är en privat klinik, alltså helt av vad vi kunder betalar.Hur finansieras det?
Det här är en privat klinik, alltså helt av vad vi kunder betalar.
Varför skulle det inte gå ihop? De är väletablerade och drivs inte som välgörenhet.Isf undrar man ju ännu mer hur det hela finansieras Hur går det ens ihop? Knappt att veterinären jobbar gratis kan ju räcka....
Är andra delar av vården (dvs klinikens intäkter) jättedyra?
Hur finansieras det?
Varför skulle det inte gå ihop? De är väletablerade och drivs inte som välgörenhet.
Nä, du har nog helt rätt, de går med stor säkerhet back och drivs av en fantastisk altruistisk oljemiljardär. Sverige är enda landet i världen som Gör RättJag vet ju inte hur lång tid ditt besök tog såklart men även om du bara tog upp en halvtimme så har jag svårt att förstå hur det går ihop att driva en veterinärklinik med en timkostnad (för kliniken) på 1800:- inkl moms för en jourarbetande veterinär.
Nä, du har nog helt rätt, de går med stor säkerhet back och drivs av en fantastisk altruistisk oljemiljardär. Sverige är enda landet i världen som Gör Rätt
De har många patienter per dag, alla kan inte sövas samtidigt. Om det hade varit något hade de ringtLämnade in Assar 8 i morse för OP av hans utslagna tänder. Han har fortfarande inte kommit in på operation och jag som är ett kontrollfreak deluxe över mina hundar håller på och blir galen av oro för det tar sådan tid allt...
Känner att jag kanske borde kolla vad det kostar med ultraljud av hjärta i Norge... Jag har planer på att åka dit ändå för att besöka en vän. Gissar på att det inte landar på över 5000kr då.Älskar Norge. Jourtid hos veterinären (privatklinik). Undersökning, biopsi, ultraljud och recept. 900:- inkl moms.
I know. Arbetat själv på Djursjukhus. Men det spelar ingen roll för när man står där på andra sidan så är man i alla fall världens oroligaste djurägare trots att man vet hur allt sköts och går till. Med Assar är jag mer orolig att han inte ska sköta sig, är ju några kilo hund om han skulle bli tvär.De har många patienter per dag, alla kan inte sövas samtidigt. Om det hade varit något hade de ringt
Jag har ingen koll på Norge men en kompis som bor i Frankrike med liknande prisbild. Där är det subventionerat av staten och det gäller även privata kliniker om jag har förstått hen rätt.
Vad var det där för något?
Jag är helt ärligt förundrad och fascinerad över hur en klinik som helt finansieras av patientavgifter klarar av att ha så låga kostnader för de undersökningar mm du beskriver. Hur de ens får ihop personalkostnaderna är svårt att förstå utifrån den summan. Jag hade gissat att det fanns en annan finansieringsmodell utöver patientavgifter. Avtal med stat/region/kommun/motsvarande eller liknande modellvariant på humanvården.
Vad Sverige har med saken att göra begriper jag inte alls. Jag kan inte heller dra mig till minnes att jag har påstått att Sverige gör i närheten av rätt?
Jag kände att det var ett konstigt sätt att ställa mig till svars för hur en privat verksamhet bedrivs. Kände mig lite retlig och tog åt mig. Ber om ursäkt.
Vad var det där för något?
Jag är helt ärligt förundrad och fascinerad över hur en klinik som helt finansieras av patientavgifter klarar av att ha så låga kostnader för de undersökningar mm du beskriver. Hur de ens får ihop personalkostnaderna är svårt att förstå utifrån den summan. Jag hade gissat att det fanns en annan finansieringsmodell utöver patientavgifter. Avtal med stat/region/kommun/motsvarande eller liknande modellvariant på humanvården.
Vad Sverige har med saken att göra begriper jag inte alls. Jag kan inte heller dra mig till minnes att jag har påstått att Sverige gör i närheten av rätt?
Fullständigt bedrövlig kvalitet, tyvärr. Plastiga, går sönder betydligt lättare och när de går sönder så flyger skumgummit runt extremt och fastnar i allt. När riktiga biabäddar går sönder så håller skumgummit ändå ihop förvånansvärt bra.Hur är Biltemas Bia-kopior? Stora fluffiga sängar från diverse kedjor ser härligare ut, men jag tänker att det blir mycket damm och skit i dem?