Sån myshög!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sån myshög!
Sån myshög!
Jag tänker att du kommer dit, ni pratar om hur han mår/är och så röntgas han. Sen får ni eventuellt åka hem och vet återkommer när rätt person har tittat på dem, eller så tittar vet på bilderna direkt och så pratar ni om det.Frukost skulle han inte få, så antar att de räknar med sedering, eller så kanske det är nån rutin utifall att! Tror inte han låter sig röntgas utan att protestera . Men får man åka hem under tiden då? Förra gången han skulle opereras fick jag lämna honom på morgonen och åka hem men nu när jag bokade lät det som att jag bokade en tid liksom. Jag kan ringa imorgon men känner mig lite dum eftersom jag ringt om frågat diverse andra frågor, nervös som jag är
Är det bara en vanlig röntgen har jag alltid varit med och hållit i hunden under tiden den röntgas. Tar ju bara några minuter så ingen ide att åka hem.Frukost skulle han inte få, så antar att de räknar med sedering, eller så kanske det är nån rutin utifall att! Tror inte han låter sig röntgas utan att protestera . Men får man åka hem under tiden då? Förra gången han skulle opereras fick jag lämna honom på morgonen och åka hem men nu när jag bokade lät det som att jag bokade en tid liksom. Jag kan ringa imorgon men känner mig lite dum eftersom jag ringt om frågat diverse andra frågor, nervös som jag är
Han är inte särskilt lätthanterlig tyvärr, väldigt tveksam om det kommer gå att hålla stillaÄr det bara en vanlig röntgen har jag alltid varit med och hållit i hunden under tiden den röntgas. Tar ju bara några minuter så ingen ide att åka hem.
Då blir han nog sederad och sen röntgade. Brukar inte heller ta speciellt lång tid. Men som @Pilot säger så går ni säkert igenom hur besöket kommer gå till när ni ses, annars får du frågaHan är inte särskilt lätthanterlig tyvärr, väldigt tveksam om det kommer gå att hålla stilla
Läste Hitlersäng = hjärnan hann studsa till liteNu sist blev jag skitsur och köpte en Hilmersäng
Jag är nöjd med bia-kopiorna! Dock har hundarna har inte varit så bäddiga av sig, men bäddarna har hållit för otaliga rivstarter från labbe och vorsteh som hört att det är mat eller uteaktivitet på gångHur är Biltemas Bia-kopior? Stora fluffiga sängar från diverse kedjor ser härligare ut, men jag tänker att det blir mycket damm och skit i dem?
Han kommer nog absolut sederas om han är valp och bitig. Vid första besöket för oss så gick det till såhär; Undersökning och sedan beslutade man att han skulle röntgas, Bog sederades, vi fick vänta i några minuter för att han skulle lugna sig, sedan hämtade dom honom och jag fick sitta och vänta i ungefär 15 minuter och så kom dom tillbaka med honom. Det gick väldigt snabbt!Om man ska röntga hunden, sederas den då? Ska ju till ortopeden på måndag och är lite osäker på om jag behöver lämna kvar honom om de bedömer att han ska röntgas. För det gör man väl på samma besök så att säga? Eller brukar man komma tillbaka för bara röntgen vid ett annat tillfälle?
Eller brukar de sedera och väcka medan man väntar?
Tack!!! Jag minns att du skrev att du fick lämna in honom så det var också en anledning att det snurrade lite men då var det på grund av kontrasten alltså!Han kommer nog absolut sederas om han är valp och bitig. Vid första besöket för oss så gick det till såhär; Undersökning och sedan beslutade man att han skulle röntgas, Bog sederades, vi fick vänta i några minuter för att han skulle lugna sig, sedan hämtade dom honom och jag fick sitta och vänta i ungefär 15 minuter och så kom dom tillbaka med honom. Det gick väldigt snabbt!
Vid Bogs andra besök så skulle han få kontrastvätska och behövde ligga kvar efter det, så då lämnade jag in honom på morgonen och sen hämtade jag på kvällen.
Ja precis, man tog blodprov för att kolla levern och sen skulle han göra CT med kontrast och sen röntgen för PennHip och efter kontrasten skulle han vara kvar 4-5 timmar så det var en heldag.Tack!!! Jag minns att du skrev att du fick lämna in honom så det var också en anledning att det snurrade lite men då var det på grund av kontrasten alltså!
Hu. Sådär var det inte tänktHjärnornas kamp...
Köpte ju en sele, en sån han kliver i med frambenen. Har funkat utmärkt. Tills idag.
På en liten stig har jag plötsligt bara en anledning i kopplet. Han har lärt sig vicka bogarna så frambenen kommer framför. Jag ser ju inte förrän det redan skett för han är så fluffig.
Nu ska jag gindeta ut en lättanvänd lösning mellan halsband och sele så han inte kan få selen bakåt.