Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom det in en kvinna på jobbet med en schauzervalp!! :love: Jag hade kunnat bosätta mig på golvet där jag hamnade att gosa med den. Herregud så söt, och den var lite trött, ville mest gosa och la sig vid mina ben för att använda min vad som huvudkudde. Hoppas verkligen att de kommer tillbaka någon gång snart. Jag älskar verkligen schauzervalpar.
 
Herregud vad dyrt det är med tänder. Betalade 6000:- för att skrapa tandsten och göra röntgen igår, och efter sommaren blir det 12 000:- för tandoperation 😅 För visst går tänder inte på försäkring alls?

Det beror på varför tänderna ska ut -är det pga parodontit/tandlossning så nej.
F-bolagen brukar ersätta om det är tandfrakturer pga trauma.
 
Klippte Doris för en vecka sen och nu är det dessutom Betydligt svalare - är som att hon har blivit 5 år yngre på en gång. Jag vet ju att hon har blivit känsligare för både värme och kyla men eftersom det inte märks från en dag till en annan att pälsen blivit väl lång har jag svårt att komma ihåg att klippa den nog ofta.
Nu ska jag försöka hålla henne riktigt kortklippt hela sommaren så får hon ha täcke istället om det blir kyligt.
 
Idag har Izzy och jag varit iväg för första gången på blåbärsagility. Vi fick lite problem med tunnlarna, det var lite halvdolda ingångar och då stannade hon på båda så nu blir det att träna tunnlar! Roligt hade vi iaf!
💖

347391705_6639769972739851_1960385706045749128_n.jpg
 
Jag har haft stora hundar tidigare i livet och senaste småhunden var värmekänslig och gillade kyla. Med andra ord har jag aldrig ägt ett hundtäcke i mitt 64-åriga liv,

Nu har jag en som gillar att ligga i solen och fryser förfärligt när det är småkallt och morgondagg.... Tycker inte om att bli blöt om fötterna.

Få se hur länge det dröjer innan även jag blir tvungen att investera i ett hundtäcke. Ny värld kommer att öppna sig. :rofl:
 
Någon mer som tittar på livestream på lydnaden i Spanien?
Jag slår ett öga då och då, många duktiga ekipage!
 
Herregud vad dyrt det är med tänder. Betalade 6000:- för att skrapa tandsten och göra röntgen igår, och efter sommaren blir det 12 000:- för tandoperation 😅 För visst går tänder inte på försäkring alls?
Det är dyrt, gick du till en veterinär eller sköterska/hygienist?
Jag behöver gå med terriern och planerar att göra det i slutet av sommaren. Veterinären som kikade vid vaccinationen tyckte det bara såg ut som plack (och jag tror detsamma) men det ska såklart röntgas och så ändå.
 
Lovar att det är billigare att välja ”Blandras” med tanke på hur mycket problem labradoodles har 😑
Förutom dåliga höfter och hopplös päls (hudproblem pga tovor?); vad brukar det vara som är problem med dem? Jag har mest hört folk prata om dem som friska, underbara och fantastiska på alla vis. Givetvis från hjärntvättade människor som gått på all "reklam" för denna blandras. Dvs jag tror inte ett smack på det. Men hade varit intressant att veta vad de brukar drabbas av.
 
Det beror på varför tänderna ska ut -är det pga parodontit/tandlossning så nej.
F-bolagen brukar ersätta om det är tandfrakturer pga trauma.
Vissa bolag ersätter även utdragning i förebyggande syfte har jag lärt mig, men det berodde nog mest på veterinärens formulering. Som inte riiiiiktigt stämde med verkligheten då.
 
Förutom dåliga höfter och hopplös päls (hudproblem pga tovor?); vad brukar det vara som är problem med dem? Jag har mest hört folk prata om dem som friska, underbara och fantastiska på alla vis. Givetvis från hjärntvättade människor som gått på all "reklam" för denna blandras. Dvs jag tror inte ett smack på det. Men hade varit intressant att veta vad de brukar drabbas av.
Jättemycket problem med kronisk mag- tarmkatarr och allergier. Både Labrador och Pudel är två raser som har mycket problem med det så en kombination gör det hela bara värre.
 
Skulle anmäla Lily till utställning, för i år har rasklubben äntligen gått med på att ha en liten inofficiell klass för salukis med ursprungsländer i samband med den stora, årliga rasspecialen. Och då måste ju Lily få vara med, nu när hon är en av få som kan vara med där. Kollade samtidigt på hur mycket det skulle kosta att anmäla Ebrah till veteranklass, men tror jag skippar det. Tidigare har veteranerna alltid varit billigare än yngre hundar, och är så fortfarande när de allra flesta klubbar anordnar något. Men nä, nu ska det kosta 370 spänn. Så vi skippar det och tar istället en långpromenad mellan det att Lily ska in första och andra gången i ringen.

-------------

Hittade nu att på just den utställningen så var det visst lika dyrt även förra året med veteraner. Men ja, det är som det är. Vi gör något roligare istället, typ lure coursing.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp