Jag tycker jag har hört MYCKET om kennelhosta som går runt sen i höstas.
Ja de sa veterinären och djurskötarna med
Knut är ju ung men Gry är 7år o fick senaste vaccineringen nu i Maj. Så de verkar inte spela någon roll..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker jag har hört MYCKET om kennelhosta som går runt sen i höstas.
Tunna /låda man fyller med vatten brukar dom uppskatta att bada i!Jag ska iväg och valla 3 dagar nästa helg, jag funderar på hur jag bäst kyler hunden.
Kylmatta, funderar på att göra egna elektrolyter att erbjuda, men what else?
Det går att ordnaTunna /låda man fyller med vatten brukar dom uppskatta att bada i!
Brukar tänka att det är bättre med overkill så att man slipper ångra sig. Silverduk, fläkt och badtunna garderar ju en hel del tex.Jag har sett att en del jag följer i USA har Ryobi fläkt, är det overkill?
Jag har redan batterier så i sådana fall är det bara fläkten som behövs.
Det är sjukt varmt idag och jag sitter och svettas inomhus (fortfarande) efter att ha fixat i 20 minuter utomhus, vill inte ens tänka mig hur det kommer bli till helgen.
Väldigt sant. Risken är ju att annars sitter man och svär på plats.Brukar tänka att det är bättre med overkill så att man slipper ångra sig. Silverduk, fläkt och badtunna garderar ju en hel del tex.
Vattenbalja och bind hunden i skuggan. Mer åtgärder än så har jag svårt att se skulle behövas om ni inte ska jobba i flera timmar i sträck.Jag ska iväg och valla 3 dagar nästa helg, jag funderar på hur jag bäst kyler hunden.
Kylmatta, funderar på att göra egna elektrolyter att erbjuda, men what else?
Det kommer vi verkligen inte att göra.Vattenbalja och bind hunden i skuggan. Mer åtgärder än så har jag svårt att se skulle behövas om ni inte ska jobba i flera timmar i sträck.
Vattenbalja och bind hunden i skuggan. Mer åtgärder än så har jag svårt att se skulle behövas om ni inte ska jobba i flera timmar i sträck.
Jag hoppas tanken är att ha kortare pass för hundens skull och fåren, och där är mycket får så jag räknar med att vi kan byta djur ofta för deras skull.Tycker jag också räcker. Är det mer fördjävligt varmt än så bör man nog inte valla för fårens skull om inte väldigt nödvändigt jobb.
Tips att ta en badrumsmatta och blöt ner för hunden att ligga på ( ej över hunden!) i skuggan om tanken är att dela en balja flera. Håller vatten bättre än en blöt handduk.
Sitter tanden stenhårt eller lite löst? Torsten hade sina länge men rejäla tuggben och lite kampande fick dem lite lösa och de försvannDenna tråden har jag missat! Spammar valptråden annars men denna passar kanske bättre.
Valpen ska in och operera bort en hörntand på tisdag. Igår släppte han en valptand i överkäken och nu idag en i underkäken. Antar att det är för tidigt för att hoppas att hörntänderna också ska släppa och slippa operation?
Av det lilla vi kunnat känna så sitter den fast. Vi har inte vågat pilla eller trycka på den.Sitter tanden stenhårt eller lite löst? Torsten hade sina länge men rejäla tuggben och lite kampande fick dem lite lösa och de försvann
Varför inte känna på den?Av det lilla vi kunnat känna så sitter den fast. Vi har inte vågat pilla eller trycka på den.Visa bifogad fil 122076
Ja men kände att den inte satt löst och nu gör det nog väldigt ont så vill inte provocera i onödan. Har inte borstat alls sen det hände faktiskt.Varför inte känna på den?
Efter att tandläkaren för några år sen upptäckte en lös tand i min mun så känner jag på mina egna tänder med ojämna mellanrum
En mjölktand har inga egentliga rötter, så är den lite lös kan man lossa den lite mer genom att pilla.
Du rör väl om mer med tandborsten antar jag. Så varför inte känna på mjölktanden?
Ont? har det hänt nåt? Vad har jag missat?Ja men kände att den inte satt löst och nu gör det nog väldigt ont så vill inte provocera i onödan. Har inte borstat alls sen det hände faktiskt.
Aha! Jag kanske inte var så tydlig . Han har råkat ut för något och övre hörntanden har gått av och sönder så pulpan är blottad från tandköttet. Vi har varit i kontakt med veterinären och har tid för att operera bort den på tisdag, i narkos, så det hade ju varit sjukt smidigt om det var dags att tappa den nuOnt? har det hänt nåt? Vad har jag missat?
/seniltanten