Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska iväg och valla 3 dagar nästa helg, jag funderar på hur jag bäst kyler hunden.
Kylmatta, funderar på att göra egna elektrolyter att erbjuda, men what else?
 
Jag har sett att en del jag följer i USA har Ryobi fläkt, är det overkill?
Jag har redan batterier så i sådana fall är det bara fläkten som behövs.
Det är sjukt varmt idag och jag sitter och svettas inomhus (fortfarande) efter att ha fixat i 20 minuter utomhus, vill inte ens tänka mig hur det kommer bli till helgen.
 
Jag har sett att en del jag följer i USA har Ryobi fläkt, är det overkill?
Jag har redan batterier så i sådana fall är det bara fläkten som behövs.
Det är sjukt varmt idag och jag sitter och svettas inomhus (fortfarande) efter att ha fixat i 20 minuter utomhus, vill inte ens tänka mig hur det kommer bli till helgen.
Brukar tänka att det är bättre med overkill så att man slipper ångra sig. Silverduk, fläkt och badtunna garderar ju en hel del tex. 😃
 
Vattenbalja och bind hunden i skuggan. Mer åtgärder än så har jag svårt att se skulle behövas om ni inte ska jobba i flera timmar i sträck.
Det kommer vi verkligen inte att göra.
Jag har bara noll koll på vilka tillgångar det finns till vatten och skugga och vill gardera mig.

Just nu funderar jag på ett pop-upp tält med en silverduk över för min egen skull. Att kunna pausa och äta lunch i.
 
Vattenbalja och bind hunden i skuggan. Mer åtgärder än så har jag svårt att se skulle behövas om ni inte ska jobba i flera timmar i sträck.

Tycker jag också räcker. Är det mer fördjävligt varmt än så bör man nog inte valla för fårens skull om inte väldigt nödvändigt jobb.

Tips att ta en badrumsmatta och blöt ner för hunden att ligga på ( ej över hunden!) i skuggan om tanken är att dela en balja flera. Håller vatten bättre än en blöt handduk.
 
Tycker jag också räcker. Är det mer fördjävligt varmt än så bör man nog inte valla för fårens skull om inte väldigt nödvändigt jobb.

Tips att ta en badrumsmatta och blöt ner för hunden att ligga på ( ej över hunden!) i skuggan om tanken är att dela en balja flera. Håller vatten bättre än en blöt handduk.
Jag hoppas tanken är att ha kortare pass för hundens skull och fåren, och där är mycket får så jag räknar med att vi kan byta djur ofta för deras skull.

Jag tänker mer i banor om att jag betalar en rejäl slant för träningen och vill då kunna få ut så mycket som möjligt. Både att jag själv kan tänka på något annat än hur varmt det och att hunden får rätt återhämtning till nästa pass.
 
Åkte ut och vallade tidigt imorse med Tay, det var 18 grader ute när vi kom till hagen, en timme senare var det 28 grader 😝.
Spock är nog lite uttråkad nu men tassen ser tyvärr inte ut att ha läkt ordentligt än även om det inte ser infekterat ut. Han har fått leta vittringspinnar för att sysselsätta sig litegrann iallafall.

20230618_152759.jpg
 
Denna tråden har jag missat! Spammar valptråden annars men denna passar kanske bättre😆.

Valpen ska in och operera bort en hörntand på tisdag. Igår släppte han en valptand i överkäken och nu idag en i underkäken. Antar att det är för tidigt för att hoppas att hörntänderna också ska släppa och slippa operation? 😬
 
Denna tråden har jag missat! Spammar valptråden annars men denna passar kanske bättre😆.

Valpen ska in och operera bort en hörntand på tisdag. Igår släppte han en valptand i överkäken och nu idag en i underkäken. Antar att det är för tidigt för att hoppas att hörntänderna också ska släppa och slippa operation? 😬
Sitter tanden stenhårt eller lite löst? Torsten hade sina länge men rejäla tuggben och lite kampande fick dem lite lösa och de försvann
 
Av det lilla vi kunnat känna så sitter den fast. Vi har inte vågat pilla eller trycka på den.Visa bifogad fil 122076
Varför inte känna på den?:confused:

Efter att tandläkaren för några år sen upptäckte en lös tand i min mun så känner jag på mina egna tänder med ojämna mellanrum :D

En mjölktand har inga egentliga rötter, så är den lite lös kan man lossa den lite mer genom att pilla.
Du rör väl om mer med tandborsten antar jag. Så varför inte känna på mjölktanden?
 
Varför inte känna på den?:confused:

Efter att tandläkaren för några år sen upptäckte en lös tand i min mun så känner jag på mina egna tänder med ojämna mellanrum :D

En mjölktand har inga egentliga rötter, så är den lite lös kan man lossa den lite mer genom att pilla.
Du rör väl om mer med tandborsten antar jag. Så varför inte känna på mjölktanden?
Ja men kände att den inte satt löst och nu gör det nog väldigt ont så vill inte provocera i onödan. Har inte borstat alls sen det hände faktiskt.
 
Ont? har det hänt nåt? Vad har jag missat?

/seniltanten
Aha! Jag kanske inte var så tydlig 🙈. Han har råkat ut för något och övre hörntanden har gått av och sönder så pulpan är blottad från tandköttet. Vi har varit i kontakt med veterinären och har tid för att operera bort den på tisdag, i narkos, så det hade ju varit sjukt smidigt om det var dags att tappa den nu😬😬😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp