Ha gillar inte att jag rör tassarna alls. Jag pillar när han ligger i mitt knä, där han gärna sover. Men han tycker det är obehagligt. Att klippa hår runt anus och snopp är också läskigt.Hur är han om du rör tassarna utan att ha något i händerna? Kan du se någon anledning till att det går sämre och sämre?
Att det går sämre är trist och jag har verkligen försökt få det gosigt och trevligt men så fort jag rör klorna blir han ett flyktdjur. Möjligen är vi på väg att befästa eländet... Allt man gör ofta lär man sig ju.
Jag har testat att ryta i och jag har testat att vara mjuk och gosig. Ingen skillnad. Munkorg funkar bra mot blodvite på mig, men gör inte hanteringen enklare. Han har verkligen panik. Testat mitt knä, testat stående, testat stående på bord. Ingen skillnad. Det jag inte testat är att låta någon annan göra det.
Så här var det med pälsvården på Torsten. Så gissa om jag känner mig usel Mina tidigare hudar har älskat att bli pillade och borstade och kloklippning har varit nåt jag bara gjort. Men så skaffade jag liten hund och blev plötsligt nybörjare.