Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter 2/2 totala misslyckanden är mitt självförtroende kört i botten.

Ja, det lätt hänt. Har en i bekanskapskretsen som haft haft hund hela livet och tränat mycket hund, efter att ha bytt ras från schäfer till dvärgpinnar så hamnade hen också i läget att hen också tappade självförtroende i hundträningen..
 
Efter 2/2 totala misslyckanden är mitt självförtroende kört i botten.
Jag förstår att du känner dig misslyckad när man känner att man får "ge upp". Men visst har båda hundarna varit hundar med problem som du försökt reda upp? Du har jobbat i motvind med en tuff ras och förhoppningsvis blivit en massa erfarenheter rikare.
Erfarenheter som du kan dra nytta av vid nästa hund.
 
Jag förstår att du känner dig misslyckad när man känner att man får "ge upp". Men visst har båda hundarna varit hundar med problem som du försökt reda upp? Du har jobbat i motvind med en tuff ras och förhoppningsvis blivit en massa erfarenheter rikare.
Erfarenheter som du kan dra nytta av vid nästa hund.
Ja, båda hundare har haft viss problematik.

Har folk omkring mig (inkl min familj) som propsar på att jagabsolut ska ha hund igen men att det ska vara rätt hund.

Någon belgare blir det inte igen, men en bruksterv är fortfarande det vackraste jag vet (och nej det var absolut inte det som gjorde att jag tog honom).

Just nu vill ja spendera sista dagarna med mitt älskade fluff, kramandes i soffan och bara gå lugna skogspromenader. Allt gott han vill äta ska han få.
 

Bifogade filer

  • FB9818D5-F414-4DCC-AD47-C99C77807552.jpeg
    FB9818D5-F414-4DCC-AD47-C99C77807552.jpeg
    308,1 KB · Visningar: 116
Jag vill ha en vorsteh men iom mitt mående, att jag inte varit aktiv med hund på år mm mm så valde jag en labrador.
Jag är uppvuxen med settrar men valde tillomed bort setter för jag visste att jag inte skulle orka med de nu…
Då har vi ändå vänner i avelstådet för irländsksetter så hade varit ”lättare” att hitta en individ där.

Jag är så glad över min Knut ♥️
Känslan nu är att han är mitt livs hund.
 
Tycker så otroligt synd om min lilla Tilda. Kräkts galla två gånger idag, första gången hade hon inte hunnit göra morgonkissen så hon "kissade på sig" samtidigt 😔 har fått i henne lite torrfoder under dagen, vilket känns skönt. Tills allt kom upp 3 min efter att hon fick medicinen 💔
 
Har nu beställt ett typ nätstängsel som verkar vara lätt att flytta också. Det gör att jag kan ta med och sätta upp det tex hos partnerns föräldrar och låta hundarna vara ute ännu mer på deras tomter. Sedan när vi hittar egen bra bostad med gräsplätt kan staketet användas där :) Ser verkligen fram emot det.
 
Måste bara slå ett slag för detta täcke!
Back on track.
Spöregnade hela promenaden o hon va torr på ryggen när vi kom in 👌🏼
(Gammal bild)Visa bifogad fil 121559
Jag såg två små hundar med det täcket ute på promenad för ett bra tag sedan. De hundarna syntes så extremt(!) bra på lååångt håll att jag var tvungen att sedan fråga ägarna när vi möttes vad det var för täcken. Mycket sugen på att köpa sådana till mina damer.
 
Jag såg två små hundar med det täcket ute på promenad för ett bra tag sedan. De hundarna syntes så extremt(!) bra på lååångt håll att jag var tvungen att sedan fråga ägarna när vi möttes vad det var för täcken. Mycket sugen på att köpa sådana till mina damer.
Ja verkligen kanon. Hoppas de håller länge.
De är rymligt i bröstkorgen med.
Sen tog jag bort rumplappen men de är för Gry gärna har svansen upp 🙂
 
Idag var vi med som övningekipage vid en instruktörsexaminering i nosework. Passar oss bra — noll press på oss, all press på instruktören 😁 Lite extra kul att examinatorn var rottweilerägare sedan 1970-talet.

Det ingick även ett (simulerat) doftprov. Bella markerade skitsnyggt… på fel låda 😇 Behållarsök är inte hennes grej — men det var kul att testa upplägget en gång! Skulle vi få för oss att testa på riktigt nån gång så lär vi ju träna inför det.

B7A2FA8B-76DA-4BDE-9134-6405FBB6FD45.jpeg
 
Efter ungefär tusen år har jag äntligen testat min egna fotostudio, och självklart var hundarna fotomodeller. Det var faktiskt skitkul, och det var framförallt kul att båda (förvånansvärt nog) blev bra på bilderna :D Ebrah låg och sov när jag skulle fotografera, och med tanke på att mitt sovrum var min fotostudio idag (de skulle sitta i sängen med en gardin som bakgrund) så tyckte Ebrah att det var helt onödigt att SITTA upp. Ligga ner hade varit så mycket bättre enligt henne. Men ja, det gick faktiskt!

Nu har jag en helt ok bild på vardera hund, som jag imorgon ska kolla närmare på. Jag upptäckte också att min gardin är hemskt skrynklig :rofl: Det var sååå länge sedan jag fotograferade i studio, och då hade jag ingen egen. Då tyckte jag inte att det var så roligt, och många gånger tycker jag att studiofoton inte är speciellt kul, men nu har jag massor av idéer på hur man kan få det hela lite mer personligt och livfullt, och jag är så pepp på att testa det. Sååå, om det kommer massor av hundporträtt från mig framöver så vet ni varför :p
 
Lilla M och Nike är aldrig särskilt långt ifrån varandra, de verkar trivas ihop 😁.


20230618_122036.jpg



Har varit funkis igår eftermiddag på klubben som hållt tävlingar. Husse har funkat hela helgen och hunnit tävla Tay idag som vann ett av sina lopp och fick pinne 🥳.

Idag hade jag en extra hund i form av syrrans bc "valp" som var över några timmar. Sa till maken att det inte såå stor skillnad på att ha fem hundar jämfört med fyra när alla är lugna inne.. De fick springa lite ute utom Spock som jag hade kopplad då han ska hålla sig lugn och sen låg de utslagna hemma 😆.

Spock ska egentligen ha tratt på sig men han har sluppit det när jag varit hemma utom på natten då han inte varit på bandaget. Hoppas verkligen att han läker utan komplikationer nu 🙏.
 
Det går allt sämre med tassar och kloklippning. Vig hund so slingrar sig som en orm och skriker som under tortyr bara jag rör tassarna och har något i ena handen - inte alls roligt.
Jag som klippt andras hundars klor för att jag fått dem att slappna av och vara stilla... :cry:

1687156060711.png
 
Det går allt sämre med tassar och kloklippning. Vig hund so slingrar sig som en orm och skriker som under tortyr bara jag rör tassarna och har något i ena handen - inte alls roligt.
Jag som klippt andras hundars klor för att jag fått dem att slappna av och vara stilla... :cry:

Visa bifogad fil 121622
Hur är han om du rör tassarna utan att ha något i händerna? Kan du se någon anledning till att det går sämre och sämre?
 
Vad har du för klotång? Jag märker enormt skillnad på både mina två hundar och på jobbets hund sen jag bytte till Millers.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp