Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en hund som inte är nöjd med att springa en stund 😅 men vi fick till bra aktivering idag, trots ovanligt lite promenerande.

Vi har fortfarande väldigt (!) mycket snö, men kunde lägga två korta spår i skogen idag. Lycka! Vi har även just börjat leta ammunition — fantastiskt så snabbt det går att träna in en ny doft! — och körde ett sök inne med tre gömmor. Och under dagen har vi också kört en sväng eukalyptussök på släpvagn.

Väldigt blandad kompott pga överpepp matte 😁
 
Trött hund ikväll. Först en timmes promenad på förmiddagen och sedan rallyträning på eftermiddagen. Vi var på ett nytt ställe, vi fick träna på gräsplanen innanför spåret på lokala travbanan. På hemvägen stannade vi vid en hage så hunden skulle få springa lite. Där mötte vi en kollega till mig med hennes hund så vi gick tillsammans. Hundarna lekte inte så mycket men kom bra överens.
Trött matte också, fastnade i soffan och skippar elden.
 
Ny dag, nytt rastgårdsbesök. Totalt var vi ute i lite drygt en timme. Så skönt att kunna gå dit, sitta på en bänk, gå runt lite för att leka igång damerna, sitta lite mer osv. Snart ska det börja regna. Massor. Jag planerar te, choklad och youtube då :p

Och trots att vi var ute länge, så när vi skulle gå hem, då försökte Lily stoppa mig. Hon är så rolig. Om promenaden bli för kort enligt Ebrah, då letar hon upp en pinne att leka med och försöker få mig att leka med henne, för då kan vi inte gå lika snabbt osv. Lily gör istället så att hon ställer sig med framtassarna mot mina axlar och vägrar gå ner. Lite "STOPP! Inte ett steg till! Du går åt fel håll!"
340847990_261314503248508_8065168298409099615_n.jpg
 
Fick upp minne på FB idag, för ett år sen tog jag och Nessie 100 poäng i mästarklassen och 1:a plats på vår sista tävling ihop.. Helgen efter tävlade hon vallning med syrran och kom på en 2:a plats :heart och fem dagar senare fanns inte världens mest fantastiska hund mer :arghh:.

Snart har det gått ett år och det känns fortfarande tungt....


nessrall100p.jpg
 
Hemma igen efter en tidig tur till rastgården. Första springet sen Lily skadade sig, men det gick jättebra :) De fick först springa en och en, men när båda verkade lite trötta så fick de springa lite tillsammans och åh så glada de blev! Det var så fantastiskt att se igen. De studsade runt och såg så lyckliga ut, som om de skrattade konstant av glädje och svansarna var så glada också. Och både Ebrahs tass och Lilys knä såg likadana ut efter springet som innan.

Nu äter jag frukost och förbereder för att gå till jobbet om en stund. Det är premiärhelg i butiken nu och jag har inte varit där på hela veckan pga sjuk, så jag är jättenyfiken på att se hur det faktiskt är på jobbet :rofl: Pratade i telefon med chefen igår och kände mig verkligen uppskattad, saknad och otroligt pepp på att komma tillbaka. Jag är så glad att jag fick den här jobbchansen, än så länge känns det här som mitt tveklöst bästa jobb hittills i livet, och jag får dessutom babbla hund/husdjur hela dagarna och klappa söta hundar :angel: Hoppas verkligen på att vi får några söta stamkundshundar som jag kan få skämma bort lite.
 
Vid drygt 8 månaders ålder börjar det kanske bli dags att börja koppelträna lilla fröken 🤔

DSC_1155.JPG


Hon har haft koppel/halsband på sig 1 gång -ca 5 minuter- i sitt liv hittills 😁 och snappade förvisso väldigt kvickt hur det funkade, men ändå 😅
 
Tildas löp är helt slut sen typ en vecka tillbaka, och det har varit ett ganska lugnt sådant. Hon har inte varit dålig i magen, inte verkar särskilt nedstämd och heller inte blött särskilt mycket heller. Men skönt det är över, för imorgon börjar vi personspår kurs 😊 det ska bli väldigt kul!
Har märkt en sak med Tilda efter löpet, och det är att hon nu går upp på övervåningen och lägger sig själv i sängen och sover redan vid halv 9 på kvällen 😅 annars brukar hon alltid hålla sig nere tills jag går och lägger mig.
 
Veckan började toppen med tredje certet för Winter på 1 maj och parning 1 & 3 maj som förhoppningsvis ska leda till hans andra kull. Idag blev det dock bara pannkaka av tävlingen som skulle ge oss ett uppflytt till högre så vi kunde få ut championatet. Känns som jag hamnat helt fel i träningen igen, har kört på för mycket motivation och för lite krav så i skarpt läge och lite press så loggad han ut.
 
Trött kille som bara blir bättre och bättre
💖

Jag trodde inte när han flyttade till mig att han skulle bli så lätt att träna i vallningen för han var så mycket i sitt eget huvud, omöjlig att kalla in och han gick igång och triggade på tillsägningar och gjorde allt till en, för honom rolig lek
😏
Sen släppte det ganska plötsligt och efter det har han bara gått framåt och blivit lyhörd och samarbetsvillig i vallningen
💖
Han är mer samarbetsvillig än Izzy som ofta har en egen plan som hon följer
🤪
😁
💖

345444847_626775045633210_3402668121838416039_n.jpg
 
Tack för att du frågar. ❤️

Hon fick 40 graders feber tre timmar efter att hon kom hem. Så blev 2 till dagar på Blå Stjärnan. Nu är hon hemma igen och vi håller tummarna. Risken är att det börjar blöda igen eller att det blir andra komplikationer. Idag har hon haft flytningar och det har kommit ut stygn, får genast pulsen att öka.

Fy fan, vilken pärs! Lilla otursfågel. ❤️
Vi håller tummar och tassar för henne här hemma!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp