Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använder nån grå från Dogman, den som ser ut som en tång (inte en sax). Tror det är storlek medium, har använt den på både små och stora hundar i massa år, mycket nöjd!
Sån har jag också. Tycker den är jättebekväm och bra. Tyvärr tyckte Lily att den var en rolig tuggleksak så jag överväger att köpa en ny... Men, då vill jag ha en precis likadan :p
 
@startpompe och @Red_Chili är det den här ni menar?
33201_pim.jpg
 
Tay har fått jobba på på riktigt idag, vi fålllade in alla och sorterade ur några att fösa lite på. Sen kom jag på att jag sorterat fel då syrran ville ha vissa får kvar inne för klippning så det var bara att sortera om fåren igen.
Spock har fått titta på ankorna när jag städade ur ankhuset och sen fick han gå lite på dom, han är så fin 😍.

Tay i fårhagen:
20230515_130606.jpg
 
Intressant att bo i stan igen.
Har en granne, äldre dam med en cockerspaniel. Som när hon ser oss skriker "STANNA DÄR! Vart ska du? Kan du stanna så jag kan gå före? Hon är helt galen!(hunden)" så då fick vi gå o gömma oss bakom huset för hon skulle kunna gå med sin hund. Vi hade 10m till porten.
Hon kan skrika på håll "VART SKA DU??!" o jag står där som ett fån o har väl egentligen inte bestämt " ja kan gå neråt backen" Hon ser livrädd ut och jag bara går motsatt håll.
 
Intressant att bo i stan igen.
Har en granne, äldre dam med en cockerspaniel. Som när hon ser oss skriker "STANNA DÄR! Vart ska du? Kan du stanna så jag kan gå före? Hon är helt galen!(hunden)" så då fick vi gå o gömma oss bakom huset för hon skulle kunna gå med sin hund. Vi hade 10m till porten.
Hon kan skrika på håll "VART SKA DU??!" o jag står där som ett fån o har väl egentligen inte bestämt " ja kan gå neråt backen" Hon ser livrädd ut och jag bara går motsatt håll.
Men gud 😳 Jag hade nog struntat i henne, hon får ju flytta sig eftersom hennes hund har problem.
 
Men gud 😳 Jag hade nog struntat i henne, hon får ju flytta sig eftersom hennes hund har problem.
Ja jag blir oftast chockad när det händer men tänker nog lugnt försöka säga att jag måste få gå vart jag vill 😅

Hon verkar ha ont i kroppen och svårt att gå. Men ja, hon har hunden i sele med så den har ju full kraft att dra runt henne om den vill
 
Ja jag blir oftast chockad när det händer men tänker nog lugnt försöka säga att jag måste få gå vart jag vill 😅

Hon verkar ha ont i kroppen och svårt att gå. Men ja, hon har hunden i sele med så den har ju full kraft att dra runt henne om den vill
Jag tänker att hon kanske är rädd för att tappa den?
Jag är sån så att jag hade hellre gått undan så att jag hade kunnat undvika tanten i största möjliga mån.
 
Jag tänker att hon kanske är rädd för att tappa den?
Jag är sån så att jag hade hellre gått undan så att jag hade kunnat undvika tanten i största möjliga mån.
Ja jag tror det med. Tror hon bor granne med mig men vi träffar dem inte så ofta så kan ju flytta mig när de väl händer 🙂
 
Behövde nya hundbäddar på jobbet så att damerna kan ligga skönt när jag jobbar. Ville ha varsin stor bädd i material som är lätt att göra rent, riktigt mjuka och ändå billiga. Upptäckte att de sänkt priset på en typ av hundbädd på Biltema (efter att först ha höjt priset...). Kikade på den idag och blev så nöjd att jag köpte den.
Enligt hemsidan kostar den nu 399kr, tidigare pris 479kr. På hyllkanten i varuhuset stod det 429kr :meh:Men men, nu har jag allt jag behöver.
49-157_xl_1.jpg
 
Börjat kolla mer och mer på Sheltie senaste tiden. Men det är verkligen svårt! Ingen har ju typ hemsidor längre och det är ibland väldigt svårt att få överblick på sociala medier. Verkar som att en hel del även importerar?
Vill inte ha en utställningssheltie utan en mer ”arbetande”. Den får absolut inte vara nervig och rädd/osäker. Jättesvårt att börja kika på en helt ny ras 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp