Så. Nu är ryggsäcken packad med allt förutom vatten och lite tugg till Ebrah. Imorgon är det dags för Lilys BPH! Jag är nervös inför vara lös-delar, men hon har sprungit så mycket senaste dagarna att det borde gå bra. Det är mest om hon tänker att hon måste passa på när hon äntligen är lös som det blir problem. Säger jag nu. Man vet ju aldrig hur de reagerar i helt ny miljö. Lite kul samtidigt att jag oroar mig mer för att hon ska vara lös på inhägnad plan där det inte händer så mycket mer än att hon får en leksak, men inte är orolig när jag har henne lös annars till vardags. Jag vet ju att hon är duktig.
Vi har också planerat in att komma till platsen minst en timme innan det är Lilys tur, hon kan bli stressad vid längre bilfärder så det känns bra om hon kan gå och skaka av sig det och bekanta sig med nya stället innan det är vår tur. Fast jag gissar att det åter igen är så att mycket av marginalen mest är till för min skull Samtidigt vet man inte, det KAN ju vara så att hunden innan blir så skraj att den bryter någonstans mitt i beskrivningen och att vi ska in tidigare, även om vi såklart inte hoppas på det.
Ska nu försöka fokusera på det min mor sa när jag berättade för henne om att det är dags för BPH. Hon sa ungefär "Oh... Det blir en upplevelse för alla! Lily kommer ju tycka att det där är det roligaste hon gjort på hela året! En hel äventyrsbana full med roligheter!"
Ja jösses. Jag blir ALLTID nervös innan jag ska iväg på något. Oavsett om det är träning, tävling eller så bara åka för att hälsa på en vän där jag är tvungen att passa tider åt något håll. Jag vet att det kommer kännas bra när vi väl kommer iväg imorgon. Jag vet att jag kommer vara stolt och glad över min fantastiska unghund imorgon när vi går in på planen. Men ja. Nervös inför att alls ta mig dit? alltid
Jag var också nervös inför vara-lös-delarna vid MH:t och såg framför mig en wild n’ crazy rottis som gjorde kaos med stället. De andra kullägarna jag pratade med under dagen sa samma. Men det gick fint för alla Såklart andra hundar av en annan ras, i en (delvis) annan situation och på en annan plats — men jag tror det kommer gå bra för er. Lycka till, och ha så kul!