Vissa verkar tycka det. Framförallt om de anser sig veta t.o.m. vilken ras hundarna är (nu hade ju den här mannen fel, men det orkade jag inte upplysa honom om). Jag tycker man ofta ser väldigt tydligt vilka som är på väg till hundarna och vilka som inte är det, och i det här fallet var det ingen tvekan. Även om Lily gärna hade velat hälsa just då så tyckte inte jag direkt att det passade. Av någon anledning är barn SÅ mycket duktigare än vuxna på att fråga om det är ok. Förstår inte hur det går till.Men herregud, som att de är någon rättighet att hälsa på hundar?
Jag tänker att folk är så jäkla självcentrerade. Någon som tänker på ifall hunden vill? De passar just då? (Hunden kissar)
Nån tant med en hund som riktat in sig på oss nu när vi flyttat o jag märker hon vill de ska hälsa. Gry har INGET behov av att hälsa o Knut är ju helt galen o glad.
Hon passar på att gå rak mot oss när ja inte kan gå undan (väg/vägg) o jag har handlat mat o har två hundar….
Slutar med att Knut är galet glad o hennes hund typ ska uppfostra honom o han tar ju inget seriöst.
Det gav ju mycket
Nä, det är nog så... Jag är 100% säker på att han tänkte hälsa, åtminstone på Lily som just då mest stod och tittade runt och hade tråkigt. Hon hade inte riktigt kommit på än varför vi var ute Han räknade nog med att jag skulle bli så glad åt att han "visste" vilken ras hundarna var att det självklart skulle vara ok att klappa. Eller så hade han inte en tanke på att det inte skulle vara ok. Får hoppas att han inte är grinig om/när jag ser honom igen...Du ska ha haft en rejäl dryg och tråkig ton för att dem orden skulle uppfattas som uppkäftig.
I vilket fall som så var det bättre för dina hundar att du sa till innan han var framme och talla på dem utan att ha frågat först.
Jag hade känt som du om någon sagt så till mig, så vill bara säga att du har verkligen inte gjort något fel.
Även om han inte tänkt hälsa på dem så valde han att bli kränkt och det är inte ditt problem.