Min lille är lika energisk som alltid, jag har haft covid i några veckor men försökt träna med dom varje dag förutom dom dagarna med mest feber. Idag har jag ont i huvudet och är trött så jag tänkte yoga en kortis för att ha mindre ont i kroppen. Men Milou satte sig precis framför mig på mattan och varje gång jag blundade slog han på mig med tassen. Gång på gång. Insåg att han nog ville ha sin dagliga träning så vi tränade ett tag i lite kaos för han var så på och Alvin var med på slutet men han var så energisk att han glömde bort att tänka.
Kom ändå en bit med Milou idag på vår egentid, den spanska skritten fungerar nu med bara kommandot ”skritt” istället för att jag får säga höger och vänster om tassarna när dom ska lyftas men han vet nu namnen på tassarna vilket kanske kan vara användbart i framtiden.
Det börjar gå bättre med att ha honom bakom mig på bakbenen och att han ska följa efter. Att stå med framtassarna på rumpan kan han sen tidigare vilket tyvärr gör att han ofta väljer det framför att stå på bakbenen fritt bakom mig men det kommer mer och mer. Han fixade det flera gånger idag.
Efter en stunds träning var Milou trött och kunde slappna av, han vill verkligen ha sin träning den där lille. Det märks tydligt.
Någon gång när jag pratade med en kompis med hund om vad jag skulle göra för nytt med Alvin och Milou frågade hon varför jag skulle lära dom det. För att jag vill sa jag. Jag tycker träningen i sig är rolig så jag förstod inte riktigt, meningen med att träna är ju att jag blir glad, hundarna blir glada, vi får bättre samspel och det blir en bas till det vi gör i tävlingsgrenarna och vardagen och hundarna får använda både huvud och kropp. Så vi tränar varje dag, med få undantag som om jag är väldigt sjuk eller om det är något särskilt. Så det blir ju i princip varje dag.