Var på studentmottagning och hunden fick följa med, hon uppförde sig fantastiskt idag!!!
Det fanns två andra hundar där, varav en skällde ibland, men Puck skällde inte ett dugg (ibland kan hon svara tillbaka på vissa typer (vi kan dock inte se skillnaden)) och fick t.o.m springa löst ett tag då de andra var snälla och ställde deras hund i hundburen ett tag. Hon luktade lite ibland på de främmande människorna och lät sig ibland klappas (och ibland inte, hon kunde välja själv hela tiden) men utan att vara påträngande. Hon ville mest bara springa mellan sin närmsta familj för gos - och mat
Hon tiggde åtminstone bara från oss
Men! Men det bästa!! Hon är inte van vid barn och har tidigare skällt mot dem av rädsla. Men idag så fanns det tre barn där. De var hundvana och jag tror att det gjorde mycket. En pojke kom fram direkt och vi hann liksom inte reagera, men Puck bara nosade intensivt på hans bak först och sedan räckte det liksom.
Barnen var så duktiga och jag såg att de ansträngde sig för att sakta ned när de kom nära henne och gjorde sitt bästa att strunta i henne, även om de gärna hälsade om hon visade intresse.
Men annars så sprang barnen runt tälten mycket och Puck kunde vara lös, och struntade i dem
Helt fantastiskt!
Hon blev lite uppe i varv efter ett tag men mamma tog henne på en liten promenad och sedan fick hon ligga i buren en stund. Hon är väldigt duktig i sin bur så det var inga problem där heller. Jag släppte dock ut henne senare och hade flexikoppel på, och de andra hade sin hund i koppel så hade vi dem bara vid olika bord typ. Så otroligt duktig!
Senare hade barnen en liten blå boll och Puck har också en liten blå boll
så hon blev väldigt intresserad men när hon nosade och märkte att det inte var hennes boll så fick det vara
Hon fyllde fem år igår (vart tar tiden vägen??
) och börjar visst bli värd sin vikt i guld