Nä, det är absolut inte sällan. Däremot blir det inte mycket träning med tanke på att jag kör hundarna max(!) en kvart åt gången under ett träningspass, och då uppdelat i flera kortare sekvenser eftersom jag kör först lite med en hund, sedan tar den andra, går tillbaka till den första osv. Mer som 3x5min varannan dag.Varannan dag är ju dock inte sällan, eller hur menar du? Att vi har kört olika moment varannan dag har ju varit en del av problematiken, menar jag. Mer kvalitativa och mer sällan har varit en bättre nyckel.
Men ja, det jag ville få fram var inte att varannan dag var sällan (för det tycker jag verkligen inte att det är), utan just hur jag gjort för att klura ut vad som fungerar bäst för oss. Att testa olika varianter på upplägg och analysera vad som fungerar bäst för var och en av hundarna. Det kanske är självklart för många, men de flesta gånger jag berättar att jag testar olika upplägg på det sättet så blir den jag pratar med förvånad. De jag pratar med är ofta inställda på att man ska träna så ofta som möjligt och ha en tanke kring vad som ska göras varje träningspass, men har sällan funderat över hur hunden fungerar bäst över en längre period utan mer bara från gång till gång ("Idag tränade vi x, det här gick bra, det här gick dåligt, nästa gång gör vi såhär och såhär, jag tränar nästa gång så fort jag har tid till det").