Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevligt att ngn lagt ut info på instagram om att min hund är för omplacering när ingenting är helt bestämt ännu.

Här ventilerar jag de problem vi har men även de framsteg vi gör. Blev otroligt ledsen när jag såg det. Tack för den käftsmällen.

Trevligt att ngn lagt ut info på instagram om att min hund är för omplacering när ingenting är helt bestämt ännu.

Här ventilerar jag de problem vi har men även de framsteg vi gör. Blev otroligt ledsen när jag såg det. Tack för den käftsmällen.

Men fy f-n vad elakt på ren svenska! :mad: Att folk inte kan ge sjutton i att lägga sig i vad andra gör och inte gör :rage:

Fy så ruttet beteende! Vad har personen tänkt? Att hen ska omplacera DIN hund? :cautious: Hoppas verkligen inte det är någon som ser sig som min vän som gjort det, för sådär gör man bara inte.

Men alltså, vad tänker man med om man gör något sådant? Blir så trött på folk.

Stor kram till dig, jag tycker du är helt fantastisk som engagerar dig i att få till ett bra liv med din hund, trots hans problematik. ❤

Men va, någon från forumet alltså?
Så ruttet 👎🏼👎🏼
Personen finns antingen här eller fått reda på det av uppfödaren att det är ett alternativ. Men ingenting är ju bestämt alls. Och personen har ingenting med oss att göra. Har aldrig träffat människan eller vad jag vet haft ett personligt samtal med människan. Varför skulle man kontakta henne för information liksom?

Bara här skriver jag om vår problematik faktiskt vilket jag dessvärre kommer sluta med. Ni har varit fantastisk stöttning men hädanefter blir det bara solsken och regnbågar. Tack för alla tips. Vi kommer lägga i en växel till samt får fantastisk hjälp.

Jag är ett pucko. Gav Torsten ett litet tuggben med kyckling igår kväll. Nu på morgonen kliar han sig. Har inte tänkt i de banorna, bara koncentrerat på fodret :banghead:
Inga fler stickor hädanefter
Är han på elimineringsdiet så är det enbart hans foder han ska äta. Absolut ingenting annat, inte ens smakbitar.

Jag är ett pucko. Gav Torsten ett litet tuggben med kyckling igår kväll. Nu på morgonen kliar han sig. Har inte tänkt i de banorna, bara koncentrerat på fodret :banghead:
Inga fler stickor hädanefter
Min syster har också en Papillon som haft en svårfunnen foderallergi och där lutar det också åt att det är kyckling den inte tål, så det kanske är något man får vara försiktig med om man har Papillon

Personen finns antingen här eller fått reda på det av uppfödaren att det är ett alternativ. Men ingenting är ju bestämt alls. Och personen har ingenting med oss att göra. Har aldrig träffat människan eller vad jag vet haft ett personligt samtal med människan. Varför skulle man kontakta henne för information liksom?

Bara här skriver jag om vår problematik faktiskt vilket jag dessvärre kommer sluta med. Ni har varit fantastisk stöttning men hädanefter blir det bara solsken och regnbågar. Tack för alla tips. Vi kommer lägga i en växel till samt får fantastisk hjälp.
Så jäkla ruttet av folk att göra så. Håller tummarna för att ni hittar hans knappar och jobbar ihop er <3

Jag tänkte just att jag blev väldigt förvånad när jag såg det den vägen utan att ha hört något beslut från dig. Oavsett om man fått höra det av uppfödaren eller inte är det ett väldigt underligt beslut att lägga ut det utan ägarens vetskap och uppenbarligen utan rätt information. Förstår verkligen att det känns som ett slag i magen när du såg det. :heart Vet ju att du har dina instruktörer att prata med men annars är det bara att skicka ett pm, viktigt att kunna få ventilera.

Så otroligt märkligt?

Om hunden dessutom haft så många hem redan, med en så svår problematik som han verkar ha, kanske han inte bör omplaceras oavsett, om ni inte får det att fungera hos er? Det kan ju ingen mer än ni veta.

Tack. Jag visste att han hade lite problem men inte alls till den här graden. De filmer jag fick se visar inte alls samma typ av utfall. Dom visar hur dom ”bättre” utfallen är.

Och nej, det är inte roligt att ha hund just nu.
Är det säkert att han haft samma typ av utfall med dem då? Mycket kan ju handla om vem som håller i kopplet.
Jag menar alltså inte att det är ditt fel på något vis, men hundarna läser ju oss och blir man rädd/stressad etc så är det ju stor risk att beteendet eskalerar snabbt. Han har ju tyvärr fått vinst för beteendet ett par gånger med genom att dra omkull er/varit i slagsmål. Det plus att han inte bott så länge hos er gör ju att relationen inte är superdjup heller.
Jag tror det går att lösa, men det gäller ju att få rätt hjälp.

Har ni haft halti på? Då blir han inte så stark.

Är det säkert att han haft samma typ av utfall med dem då? Mycket kan ju handla om vem som håller i kopplet.
Jag menar alltså inte att det är ditt fel på något vis, men hundarna läser ju oss och blir man rädd/stressad etc så är det ju stor risk att beteendet eskalerar snabbt. Han har ju tyvärr fått vinst för beteendet ett par gånger med genom att dra omkull er/varit i slagsmål. Det plus att han inte bott så länge hos er gör ju att relationen inte är superdjup heller.
Jag tror det går att lösa, men det gäller ju att få rätt hjälp.

Har ni haft halti på? Då blir han inte så stark.
Halti är vad vi ska prova på här näst. Samt byta munkorg.

Och nej, beteendet har eskalerat. Och delvis ÄR det mitt fel för jag hinner inte alltid bryta ibland även där det går i vanliga fall.

Tid ska han få. Ibland behöver man mest ventilera av sig.

Halti är vad vi ska prova på här näst. Samt byta munkorg.

Och nej, beteendet har eskalerat. Och delvis ÄR det mitt fel för jag hinner inte alltid bryta ibland även där det går i vanliga fall.

Tid ska han få. Ibland behöver man mest ventilera av sig.
Låter bra. Är ni rädda att tappa honom så ha midjebälte med med ett extra koppel i så sitter han alltid fast i er oavsett vad som händer.
Fel och fel, det är inte så enkelt alla gånger - det är mest att konstatera att de flesta problemen man har sitter i den tvåbenta änden av kopplet 😅
Ja, förstår att du ventilerar här och det ska du såklart göra om du vill :) Det lät bara som det lutade åt omplacering innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka