Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fyndat en hundgård på 25kvm i galvaniserat stål för 1500kr som vi ska ha till de små herrarna de gånger som jobbschemat krockar och ingen är hemma för lunchrastning. Började sätta upp dem idag, sen ska det byggas hundkojor med ramp upp till utkiksplats ovanpå, röjas bort löv och sly och snyggas till i allmänhet. Sambon släpade också in en rejäl stubbe att klättra på. Blir nog bra!

Bifogade filer

• 2914CAD5-3B2D-4243-9848-5DB0031DE8EC.webp
    2914CAD5-3B2D-4243-9848-5DB0031DE8EC.webp
    403,3 KB · Visningar: 89
Har varit till djuraffär och shoppat bilsele till Ebrah. Matte till bästis har bil med plats för två hundar längst bak, så om Ebrah har en sele kan vi samåka hela gänget till tävlingar och träningar. Upptäckte också att selen satt betydligt bättre om jag satte den åt fel håll :rofl: Själva delen som ska vara fram på bringan var nämligen på tok för bred för en nätt saluki, men när den delen hamnade under magen istället blev det riktigt bra. Det enda bökiga då är att få på selen, för den går bara att knäppa upp på det som ska vara runt magen, som nu blir runt Ebrahs hals, men hon är snäll och kan krångla sig i det mesta :p
279514148_1081740292380919_8425432739344001379_n.jpg

Känner mig tom.
Följderna av min ena hunds traumatiska olycka blev för svårt att hantera. Hon fick en personlighetsförändring, som har gett konsekvenser. Men säkerheten måste gå först.
Det hela är så sorgligt.
Tiken är tillbaka hos sin uppfödare, för att få en andra chans.

Känner mig tom.
Följderna av min ena hunds traumatiska olycka blev för svårt att hantera. Hon fick en personlighetsförändring, som har gett konsekvenser. Men säkerheten måste gå först.
Det hela är så sorgligt.

Men så enormt tråkigt :( *stor kram om du vill ha* :heart

Känner mig tom.
Det hela är så sorgligt.
Åh, va sorgligt :( Hoppas verkligen det går att rehaba tillräckligt hos uppfödaren för att hon ska fungera någon stans sen ❤️

Har haft fullt upp med nytt jobb, att arbeta med husdjursägare tar på krafterna och fattar inte hur folk hinner med att jobba och träna hund typ, tack gode gud att man bara har en att lägga energi på.
Kan även meddela att mina pärons lilla DP har gått upp i vikt nu så uppfödaren är mer ok med vikten, hemligheten är ett mål av ett annat foder. ;) Där emellan har Assar gjort en Appell debut med bravur och snubbla precis för ett uppflytt. En pinne bort i spåret men var dagens finaste spårarbete enligt domarna, så det känns kul att ha en hund som går som en klocka trots att sin matte är värdelös och har 0 tävlingsnerver. :cool:

Idag var en usel hunddag.
Jag vet att du har fått en del råd och verkar vara en vettig människa som tar hjälp av tränare.
Men det inget fel eller misslyckande med att känna att det blev inget bra eller inte hur du tänkt dig.
En hund som är glad och trevlig (och problemfri) kommer komma flera mil längre fram av allt tid och energi du lägger ner.

Tycker du det är kul med en svår hund så go for it!

Men jag kände efter att jag läste lite inlägg av och till dig att jag behövde balansera ut det. 🙂

Jag vet att du har fått en del råd och verkar vara en vettig människa som tar hjälp av tränare.
Men det inget fel eller misslyckande med att känna att det blev inget bra eller inte hur du tänkt dig.
En hund som är glad och trevlig (och problemfri) kommer komma flera mil längre fram av allt tid och energi du lägger ner.

Tycker du det är kul med en svår hund så go for it!

Men jag kände efter att jag läste lite inlägg av och till dig att jag behövde balansera ut det. 🙂
Tack. Jag visste att han hade lite problem men inte alls till den här graden. De filmer jag fick se visar inte alls samma typ av utfall. Dom visar hur dom ”bättre” utfallen är.

Och nej, det är inte roligt att ha hund just nu.

Tack. Jag visste att han hade lite problem men inte alls till den här graden. De filmer jag fick se visar inte alls samma typ av utfall. Dom visar hur dom ”bättre” utfallen är.

Och nej, det är inte roligt att ha hund just nu.

Hoppas att det vänder.
Det är svårt att hitta hem till hundar med den sortens problematik just för att det är inte lätt att jobba med när det hunnit bli befäst.
Försök göra så mycket du kan för att underlätta er vardag så att ni får bra stunder också.
Nu har jag för mig att han hade utfallsproblematik främst och att ni skulle köra munkorg men ibland kan en halti (nosgrimma) ihop med halsband underlätta just för att kunna ta mer avkopplade promenader då hunden inte alls blir lika stark och framförallt slipper man råka gå omkull eller tappa kopplet om man inte är beredd.
Framförallt så är det helt okej att ge upp om det blir för mycket, vi är ju många som aldrig ens skulle överväga att ta på oss det jobb du gett dig in på.

Gårdagen tävlade jag rally med Nessie, det blev inget cert men Nessie gick bra som vanligt. Första banan var en springbana och jag är ju helt usel på att tänka och springa samtidigt, andra banan borde inte varit några problem men jag var klantig så vi fick två fel övning. Börjar känna att det här med rally inte är min grej...

Ska åka iväg idag med Tay för lite häng i fårhage och ladda batterierna ute i solen, Nessie åkte iväg med syrran imorse för egna äventyr men jag får tillbaka henne imorgon.

Känner mig tom.
Det hela är så sorgligt.
Men oj vad hemskt. Hur förändrades hon? Hoppas hon återhämtar sig hos uppfödaren. Förstår att det känns väldigt tomt 😢

Men oj vad hemskt. Hur förändrades hon? Hoppas hon återhämtar sig hos uppfödaren. Förstår att det känns väldigt tomt 😢
Hon blev otroligt bunden till mig, separationsångest när jag åkte hemifrån trots att familjen var hemma.
Hon blev orolig, rädd och nervös, vankade fram och tillbaka så fort jag inte satt still. Hon började skygga vid beröring.
Det som gav konsekvenser av personlighetsförändringen var att hon till slut bet både min man och ena barnet.

Lite härligt häng i fårhagen med Tay och Nike i solen fick upp humöret. Ingen vallning utan bara lite pyssel och tillsyn men vi var iväg nån timme. Åkte sen förbi bk och körde litet snabbpass lydnad med Tay.
Tay blir så nöjd efter att ha fått vara iväg och hänga med får så han slocknade hemma sen ❤.

Tay
20220501_140504.webp

Hon blev otroligt bunden till mig, separationsångest när jag åkte hemifrån trots att familjen var hemma.
Hon blev orolig, rädd och nervös, vankade fram och tillbaka så fort jag inte satt still. Hon började skygga vid beröring.
Det som gav konsekvenser av personlighetsförändringen var att hon till slut bet både min man och ena barnet.
Usch vad sorgligt att höra, måste vara väldigt jobbigt för er (och jobbigt för henne med) 💔

Den lilla svarta ska sövas, igen. Är 8:e gången nu om jag inte missminner mig. Tänderna den här gången, om hon kunde sluta hoppa in i bergväggar. :banghead:

Det brukar gå bra, det har gått bra innan men man vet ju aldrig. Ska be dem känna igenom juvret samtidigt också så de inte dykt upp några nya tumörer. Varför kan hon bara inte vara frisk.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar