Var på den officiella avslutningen på allmänlydnadskurs igår. Kontaktövningsbana i slalom, förbudsföremål samt inkallning både med och utan störningar (av människor med leksaker). Bäst gick invallningarna för jag hade kampdutten och matte+ kampdutt är det bästa som finns.
Sen hade jag och instruktörerna ett seriöst samtal om Pajaz framtid då dom tycker synd om mig som kämpar och är så ambitiös och vill lära mig men har en hund som är så osäker på andra hundar att utfallen nog är rätt befästa. Vi har några alternativ framför oss och har en IGP-spårhelg inbokad. Vi får se efter det. Jag har mycket att tänka på för jag älskar ju den där galningen. Men det är inte roligt att gå promenader när man är rädd för vad som kan finnas bakom varje hörn. Varje promenad i munkorg, aldrig kunna vara lös på promenader.!
Men vi har inte haft honom så länge heller. Så vi har tid att träna och fundera. Jag tänker inte ge upp ännu.
Jag har ju också en hund som är aggressiv, som körde med rätt mycket utfall. Vi har kommit så långt att det går bra att gå på promenad utan att han gör utfall mot andra, men rädslan av att någon skulle ha en lös hanhund som springer fram kommer nog aldrig att försvinna, det går liksom inte att träna bort att dom är aggressiva.