Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är på gott och ont det där med att vila hela flocken i samma säng. Jag brukar ha fyra border collies på min halva och R två på sin. Sex hundar (nu sju) och två pers i 180-säng är väl fullt normalt?På något vis får vi just nu plats med 3 salukis och 2 människor i en 160-säng Väldigt mysigt, även om det på något vis blev så att det var valpen som avgjorde var vi andra la oss
Har bokat in mig på rallykurs. Varannan gång klurigheter och varannan gång banträning. Var länge sedan vi gick kurs, så jag är riktigt peppad, men det är långt kvar. Den börjar inte förrän i april.
Hos Anja på Hundlekiset. Jag ska gå avancerad/mästare men hon har också samma upplägg för nybörjar/fortsättning. Hon lade ut den på facebook igår, så ganska stor chans att det finns platser kvar, då jag inte tror den hunnit ut på hemsidan än, det var något strul med det.Lät som ett bra upplägg, vart är den?
Han har ännu inte fattat att det finns ett "uppåt".Hunden har fått en liten boll.
Trots att vi lekt med den flera veckor så fattar han inte att/hur den studsar.
Eller snarare - han kan inte följa den med blicken när den är uppe i luften. Han tittar rakt fram och ser när den närmar sig golvet. Och så försvinner den magiskt upp i luften när den studsar. Och så dyker den upp (ner ) lika magiskt i blickfältet igen när den kommer mot golvet.
Knäpphund.
Kan mycket väl vara så.Han har ännu inte fattat att det finns ett "uppåt".
Tror min var tre när hon kom på det. Hon följde ett löv som virvlade med blicken och tittade plötsligt upp och fick syn på en tänd gatlykta. Och blev helt fascinerad. Resten av promenaden och flera dagar kollade hon upp på gatlyktor för att se om alla var såna. Sen fick hon en kväll vid fullmåne syn på den och molnen som rörde sig framför. Då skällde hon lite. Hon upptäckte också taket i träningshallen. Det var himla kul att följa henne några veckor tills det blev "vardag" med saker uppåt.
Nä det är ingen skillnad på stor eller liten hund, min dp ser lika bra som mina dobbisar .Kan mycket väl vara så.
Jag har svårt att få ögonkontakt om han inte sitter mer eller jag är på längre avstånd. Han är ju en liten hund(pappis) så hans synfält är annorlunda mot de flattar jag haft förr.
Ska testa att träna på saker som är uppe. Tack för input.
Min är golden, dvs flatte-storlek så tror inte det har så mycket med saken att göra.Kan mycket väl vara så.
Jag har svårt att få ögonkontakt om han inte sitter mer eller jag är på längre avstånd. Han är ju en liten hund(pappis) så hans synfält är annorlunda mot de flattar jag haft förr.
Ska testa att träna på saker som är uppe. Tack för input.
Och alla BC-valpar jag träffat har tagit ögonkontakt from typ vecka 4, även när folk står upp. Jag har dock sett enstaka som tror att fåren försvinner om de hoppar upp på en stenMin är golden, dvs flatte-storlek så tror inte det har så mycket med saken att göra.
Ögonkontakt har jag alltid fått med henne. Men saker högre upp, takhöjd och däröver, verkade hon helt ha missat tidigare. Men det märktes ju inte på henne förrän hon noterade vad hon missat.Och alla BC-valpar jag träffat har tagit ögonkontakt from typ vecka 4, även när folk står upp. Jag har dock sett enstaka som tror att fåren försvinner om de hoppar upp på en sten
Vad hände? Kom hon emot något och rev sig? Skönt att hon inte verkar ha ontJahapp, så ska en av hundarna gå sönder på väg från veterinären, såklart... Hon är dock obrydd, så det är nog inte så illa.
Visa bifogad fil 84777