Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar hon få så? Tänker eftersom du brukar tvätta. Vad beror det på?Såg att Nike fått en inflammation i ena mungipan. Trots att vi tvättar med svampdödande servetter varje dag. Måste ha kommit i samband med första löpet nu. Bläää..
Hon är en spaniel, med ganska mycket läppar som de flesta (utställningsavlade) spaniels. Det bildas läppfickor där smuts och framförallt fukt samlas. Det bildar svamp, därför tvättar vi med svampdödande servetter dagligen. Men nu har det gått steget längre och blivit en inflammation på ena sidan. Det har aldrig hänt förr, men hon är o andra sidan bara ett år.Brukar hon få så? Tänker eftersom du brukar tvätta. Vad beror det på?
Okej, tänkte att det var något sånt.Hon är en spaniel, med ganska mycket läppar som de flesta (utställningsavlade) spaniels. Det bildas läppfickor där smuts och framförallt fukt samlas. Det bildar svamp, därför tvättar vi med svampdödande servetter dagligen. Men nu har det gått steget längre och blivit en inflammation på ena sidan. Det har aldrig hänt förr, men hon är o andra sidan bara ett år.
Torsten gjorde en räd mot papperskorgen på kontoret....
Visa bifogad fil 84933
Skulle till vet imorgon med Ammo men även här går det corona bland veterinärerna så vi fick skjuta på det en vecka.Ville var lite närgången på ett vildsvin i helgen och fick vara på Strömsholm och sy, ganska lätt skada men ett drän som ska bort. Jag bokade ordentligt tid hos vår ordinarie vet i måndags tills på fredag. Idag ringde de och avbokade tiden eftersom samtliga veterinärer var sjuka. Så jag ringde till en annan klinik vi har varit på, samma sak där, deras veterinärer var sjuka. Så nu fick jag tid på ett ställe jag aldrig har varit på, men det är Evidensia knutet så de kommer åtminstone åt journalen.
Jag hade inte räknat med att det skulle vara så svårt att plocka bort ett dränage
Vi fick plocka både drän och stygn själva på Ivar, pga av att de ville prioritera mer akuta fall (såklart) när de var kort om personal. Vi mailade bilder på såret och de mailade en skiss tillbaka vilka stygn som skulle plockas.Ville var lite närgången på ett vildsvin i helgen och fick vara på Strömsholm och sy, ganska lätt skada men ett drän som ska bort. Jag bokade ordentligt tid hos vår ordinarie vet i måndags tills på fredag. Idag ringde de och avbokade tiden eftersom samtliga veterinärer var sjuka. Så jag ringde till en annan klinik vi har varit på, samma sak där, deras veterinärer var sjuka. Så nu fick jag tid på ett ställe jag aldrig har varit på, men det är Evidensia knutet så de kommer åtminstone åt journalen.
Jag hade inte räknat med att det skulle vara så svårt att plocka bort ett dränage
Jag hade nog kunnat göra det själv, nu frågade de mig hur dränaget satt och jag tror att det var djursjukvårdare, inte veterinär. Men ja det är sorgligt och oroande med veterinärbristen.Vi fick plocka både drän och stygn själva på Ivar, pga av att de ville prioritera mer akuta fall (såklart) när de var kort om personal. Vi mailade bilder på såret och de mailade en skiss tillbaka vilka stygn som skulle plockas.
Sorgligt att det ska vara en sån veterinärbrist