En schippe får man alltid plats medVill ha en Schipperke så småningom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En schippe får man alltid plats medVill ha en Schipperke så småningom
Det är som här hemma. Det går inte en promenad utan att folk ska kommentera dalmatinerna, att de är sååååå vackra!! De andra två är det ingen som bryr sig om.En kvinna kom fram till mig när jag var ute precis nu och sa att hon var kär i mina hundar. Hon tyckte Milou var så otroligt söt och häftig och fin och att hon brukar se oss ute. Hon sa att hon skulle vilja ha en hund som är precis som Milou.
Hon frågade om det stämde att dom var envisa och svåra att lära saker. Fick förklara att det är precis tvärtom, otroligt lättlärda.
Jag antar att inte Alvin ser det så men Milou får så sjukt mycket uppmärksamhet vad vi än gör, det är honom alla kollar på och kommenterar. Det är ju för att Milou är väldigt fin och har utstrålning som en super stjärna på röda mattan men jag kan typ bli ledsen för Alvins skull fast han ju inte förstår vad alla säger. Är man ute med Milou får man räkna med blickar och kommentarer på varje promenad. Det är något hos honom som drar till sig människor.
Men min fina lilla Alvin är ju så söt han med och mitt lilla mammahjärta vill att folk ska prata lika mycket om honom. Att man inte ska glömma bort honom.
Det är konstigt nog folk som inte ser vad Milou är för ras ibland också. Antar att många har bilden av dom mexikanska och peruanska nakenhundarna som inte har någon päls alls medan kineserna har sin crest och därför inte är helt hårlösa. Men nja, jag tycker han är väldigt tydlig en kinesisk nakenhund.Det är som här hemma. Det går inte en promenad utan att folk ska kommentera dalmatinerna, att de är sååååå vackra!! De andra två är det ingen som bryr sig om.
Förutom en gång, när jag hade en dalmatiner och en BC. Var och tittade på lydnads-SM. Kom fram ett gäng ungar ”Jag vet att det där är en bordercollie, det ser jag. Men vad är det andra för ras?”
Haha tyckte det var sjukt kul. Alla ungar känner igen Pongo, eller Marshal nu för tiden, men dessa ungar hade mer koll på den vanligaste rasen inom lydnad
Bygg ut husetNär man är sugen på en hund till men det finns inte plats
Idag fick vår gamla Sigge, 14 år och nästan 3 månader, somna in.
Det gick lugnt och fint till, vår veterinär från grannbyn kom hem till oss och Sigge somnade för sista gången, liggande i sin bädd ute i solen medan han åt kokt skinka. Usch så tomt det blir utan honom. Han kom till oss som omplacering vid ca. 1 års ålder så i hela 13 år har vi fått ha honom hos oss. Hans kullbror Garibaldi somnade in för ett drygt år sedan och det känns väldigt konstigt att båda bröderna nu är borta.
Men det var dags, Sigges kropp började ge upp och det är ju den sista tjänsten vi kan göra dem efter ett långt liv med all den kärlek de gett oss. Nu ska bara mitt hjärta läka igen...
Sista bilden på honom, ett par timmar innan han lämnade oss.
Fina bröderna Garibaldi och Sigge, på bilden 3 år gamla... en evighet sedan.
Vad kul! Vad för spår?Få e hur detta går.
Idag ska jag för första gången i livet gå spårkurs med torsten. En aktivitet jag aldrig tidigare i mitt långa hundliv sysslat med
personspårVad kul! Vad för spår?
Heja Torsten och hans @tanten! Spårkurs lät avsevärt mycket roligare än mitt kontor just nuFå e hur detta går.
Idag ska jag för första gången i livet gå spårkurs med torsten. En aktivitet jag aldrig tidigare i mitt långa hundliv sysslat med
Beklagar! Men vilket fint liv och avslut han fick!Idag fick vår gamla Sigge, 14 år och nästan 3 månader, somna in.
Det gick lugnt och fint till, vår veterinär från grannbyn kom hem till oss och Sigge somnade för sista gången, liggande i sin bädd ute i solen medan han åt kokt skinka. Usch så tomt det blir utan honom. Han kom till oss som omplacering vid ca. 1 års ålder så i hela 13 år har vi fått ha honom hos oss. Hans kullbror Garibaldi somnade in för ett drygt år sedan och det känns väldigt konstigt att båda bröderna nu är borta.
Men det var dags, Sigges kropp började ge upp och det är ju den sista tjänsten vi kan göra dem efter ett långt liv med all den kärlek de gett oss. Nu ska bara mitt hjärta läka igen...
Sista bilden på honom, ett par timmar innan han lämnade oss.
Fina bröderna Garibaldi och Sigge, på bilden 3 år gamla... en evighet sedan.