Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle du tävla/träna med en dobbisTävlade startklassen igår igen. Hunden har fått för sig att apporten är en leksak
Nytt försök på fredag, så idag ska vi träna på klubben där tävlingen är. Och fokusera på apporteringen
Du skulle du tävla/träna med en dobbis
Vad för en?Haha, hade en i min grupp på brukskursen jag gick förra året...
Umgås bara med dobbisar som gör det som de ska på tävlingDu skulle du tävla/träna med en dobbis
Och dom hittar du var någonstans?Umgås bara med dobbisar som gör det som de ska på tävling
Har varit på några lydnadstävlingar där dobbisar varit med. Det brukar ändå gå rätt bra, ända tills apportmomentet för då blir det blir ärevarv (startklass pratar jag om då)
Och @Malibu_Stacy Hos uppfödaren till min och @Lilla-S hund Där är det dödsstraff på ärevarv nästanOch dom hittar du var någonstans?
Mina har kört allt utom ärevarv,för det är big no no.Har varit på några lydnadstävlingar där dobbisar varit med. Det brukar ändå gå rätt bra, ända tills apportmomentet för då blir det blir ärevarv (startklass pratar jag om då)
Mina har kört allt utom ärevarv,för det är big no no.
Men stampa på den så den flyger 4m till, bolla runt med den o kasta den på mig eller dommaren, rulla tillbaka metallapporten (där sket sig luciacup vinsten) eller helt enkelt inte fatta vad jag pratar om,vadå apport???
Pust. En sådan behandling av en apport skulle en retriever aldrig nedlåta sig till!
Jag var funktionär på ett jaktprov där en retriever först plockade fasanen och sedan kissade på den.
Jaja, avarter finnes, men ÄNDÅ
Håller med och spoiler alert, det var inte en jaktavlad.