F
Fruentimber
I agility har jag ingen hund i din storleksklass
Men var så himla typiskt att när väl tävlingarna började så hade jag en högdräktig tik
Vi kör ju inte agility.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I agility har jag ingen hund i din storleksklass
Men var så himla typiskt att när väl tävlingarna började så hade jag en högdräktig tik
Knäppa pappskallen.
Han bråkar på mig. Han är hungrig men äter inte, om jag inte att jag matar honom kula för kula. Handmatar jag honom så vill han ha. Äter ivrigt och glatt och tigger mer. Men äta självmant från skål, tallrik eller golv - det gör han inte.
Uppdatering: Fick svar från kursansvarig, och fick rabattkod för motsvarande det som är kvar på kursenJa, efter lite sms pepp från @Sleepan så har jag mailat hon som är övergripande ansvarig för kurserna där med feedback och frågan om jag kan få lite pengar tillbaka eller åtminstone tillgodo för annan kurs.
Sen vill jag bara förtydliga att jag inte på något sätt kan mer rally än någon av de andra på kursen, men jag vill ju gärna på lite nya vinklar och verktyg när jag är på kurs, inte bara samma samma hela tiden och inga ordentliga genomgångar.
Ursäkta min morgontrötta hjärna - varför kan du inte släppa ut hundarna om katten inte bryr sig?Grannens katt har typ flyttat in i våran soffa på altanen. Den ligger där hela nätterna. Jag tycker om katten och den får gärna vara där, MEN… När mina hundar vaknar mitt i natten och behöver ut så vill jag kunna släppa ut dom. Nu får jag snällt klä på mig, koppla hundarna och gå runt kvarteret.. katten är heeeelt obrydd, så att släppa ut hundarna och låta de jaga bort katten funkar inte för den springer inte.
De skäller och väcker grannarna kanske?Ursäkta min morgontrötta hjärna - varför kan du inte släppa ut hundarna om katten inte bryr sig?
Tanke inte på detDe skäller och väcker grannarna kanske?
Alla bor inte i vildmarkenTanke inte på det
Ursäkta min morgontrötta hjärna - varför kan du inte släppa ut hundarna om katten inte bryr sig?
Det finns en risk att de äter katten.. inte flatten, och förmodligen inte springern. Men dalmatinerna tar sig gääärna ett smakprovDe skäller och väcker grannarna kanske?
Vi har hittat en sån katt på en av våra rundor. På bilden passerar vi med några m bara (så långt ifrån vi kunde komma) och katten bara reser ryggen och blänger. Banksy blir ju helt tossig!Det finns en risk att de äter katten.. inte flatten, och förmodligen inte springern. Men dalmatinerna tar sig gääärna ett smakprov
Den satt i mörkret i skuggan av våran häck igår när vi gick kvällspromenaden. Vi såg den inte, min min dalmatinerhane var nära på att klippa den då. Min sambo lyckades precis korta upp kopplet så hunden inte nådde katten. Och katten bara satt där som inget hade hänt..
Min förra hund var barnbarn till en av mina tidigare hundar. Mormors var liksom ett unikum.! Så annorlunda litet ufo!Karlas barnbarn (annan uppfödare, från innan Karla kom till mig) är här på kollo i några dagar. Så fränt att köra en hund som jag känner så många led bakåt (jag jobbade ju med Karlas mormor och mamma innan!). Tänk att minspel, gosljud och djurhantering kan gå i arv så tydligt ❤
De hade också exakt samma form på bröstkorgen. Det vet jag efter år av nötande med klapp och kli..Min förra hund var barnbarn till en av mina tidigare hundar. Mormors var liksom ett unikum.! Så annorlunda litet ufo!
Mormodern har aldrig träffat barnbarnet. De gjorde båda väldigt udda ljud, exakt samma. De lekte på samma mycket udda sätt. De hade samma rörelsemönster och mimik. Så häftigt att se!
Och för mig som fick ett till tokroligt Ufo tack vara att det nedärvts.
Alvin och Milou är också släkt. Kommer från samma uppfödare. Alvins mamma är mormor till Milou. Och dom är totala motsatserna i det mesta. Förutom avskyn mot att ligga i vått gräs och vara ute i regn. Kineser är inte vattentätaKarlas barnbarn (annan uppfödare, från innan Karla kom till mig) är här på kollo i några dagar. Så fränt att köra en hund som jag känner så många led bakåt (jag jobbade ju med Karlas mormor och mamma innan!). Tänk att minspel, gosljud och djurhantering kan gå i arv så tydligt ❤
Likadant med Ebrah och min förra saluki, som var moster till Ebrah. De träffades aldrig, men herregud så många likheter de har! De vill sova på samma sätt, sprattlar i bädden på samma sätt, leker med pinnar på samma sätt, har många gånger samma blick... De är läskigt lika på många punkter.Min förra hund var barnbarn till en av mina tidigare hundar. Mormors var liksom ett unikum.! Så annorlunda litet ufo!
Mormodern har aldrig träffat barnbarnet. De gjorde båda väldigt udda ljud, exakt samma. De lekte på samma mycket udda sätt. De hade samma rörelsemönster och mimik. Så häftigt att se!
Och för mig som fick ett till tokroligt Ufo tack vara att det nedärvts.