Uppdatering om "mirakelhunden"

Emor

Trådstartare
Vet inte om ni minns min lilla gula som var på rymmen då vi nyss fått hem honom? Här kommer iaf en liten uppdatering om hur det gått sedan dess! :)

Efter att han kommit hem var han otroligt tunn:


Vi var givetvis in till vet samma kväll som han hittades och han fick dropp men allt såg ok ut. Det kändes dock inte riktigt bra, men jag var i kontakt med vet som sa åt mig att avvakta, han "hoppade till" på promenaderna och tillslut så åkte jag in och röntgade igenom honom och kollade ordentligt, vet kunde dock inte hitta någonting och hennes förklaring till hans hoppande var "ticks" men det kändes inte riktigt bra med den diagnosen, nåväl tänkte jag jag kanske inbillar mig och avvaktade. Vovve verkade inte ha ont, var glad och pigg och vi tränade på och tillslut kom vi till det stadiumet där vi vågade ha honom lös, och vem var mer lycklig än liten gul? :love:


Vardagen rullar på, han förgyllar våran vardag, och även kunderna på sambons jobb där han är med på dagarna och övervakar arbetet, men magkänslan har fortfarande sagt ifrån, så jag tänkte att nåväl, om ingenting hittas på röntgen kan det ju mycket väl vara någonting annat? Jag är inte bekant med stan och började kolla efter en kiropraktor någonstans i söder då vi skulle ner dit över påsk, tänkte att det kan det väl omöjligt finnas någon här i stan :p Men ki fick jag, när jag av en slump fick reda på att det visst fanns en kiropraktor här i stan som tog emot hundar! Jag var inte sen att kasta mig på telefonen och boka en tid, och vi var där för första gången (men inte sista) idag! Det visade sig att min magkänsla var rätt, allt stod inte riktigt rätt till med vovve. Även om jag inte är helt hundra nöjd med kiropraktorn i sig, jag kunde önskat att han tog sig mer tid med oss, trots att vi kom 10 minuter tidigare och var klara samtidigt som vi skulle börjat var han stressad och visade inte ens de grejer vi skulle göra hemma utan förklarade enbart lite kort. Nåväl, må hända, jag tror mig se en skillnad i hur vovve går, lite mer avspänt om än han fortfarande hoppar till då och då. Vi är nu ordinerade koppelpromenader och inget hoppande och flängande i trappor eller dyligt iaf första veckan, så det blir kånkande utav vovve upp till andra våning och in och ur bil, tur han är liten :D

En liten fågel har dessutom viskat i mitt öra att ett hundsim kan vara på g att öppna här i stan, om det stämmer är det fantastiskt då det känns som att det är precis vad vovve kan behöva, annars få vi kolla runt om det finns någonting sådant i piteå eller i umeå, det är ju värt att åka en bit även om man kanske inte kan besöka det lika ofta som man skulle vilja då. Nu blickar jag iaf framåt och hoppas att vi snart kan komma igång med någonting, jag har precis tagit bort min häst och tänker koncentrera mig fullt ut på hunderiet, ska förhoppningsvis våga kontakta brukshundsklubben här i stan och när vovve är fit for fight igen kanske vi kan anmälla oss till en kurs? Oavsett så hoppas jag att vi kommer få många fler år framöver och att han snart få må bra igen, och att vi kommer kunna ge honom lika många glada stunder som han ger oss, för han är vår gul(d) klimp!
 
Senast ändrad:
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Följde eran tråd och höll tummarna varje dag att ni skulle hitta lilla vovven igen!!

Tycker du är så stark som kämpar på och ser till din vovves bästa hela tiden. Bättre matte kunde inte vovven få tror jag! Inte alla som har det tålamodet och den energin som du lägger ner på din hund!!
Så tillåt mig att :bow: tänk om alla vovvar hade det som din!
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

HejjaHejja!!!

:banana::bump::banana:

Later som han fick det basta hem han kunde fa hos er.. det gor mig alldeles varm i magen :) Tack for uppdateringen!
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Jag blir rörd varje gång jag läser om er. En riktigt solskenshistoria!

På tal om simning så ska en kvinna öppna för friskvård där du bor precis som du hört. :) Här har vi inget ( jag ska bannemig öppna när jag är färdigutbildad ) så nu är närmaste Piteå dit jag åker. Dom har enbart treadmill.
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Men vad kul, vet du när det ska ske?

Peace: Jajamensan, omplacering, mellanpudel på 2,5 år nu :)

Alla andra: Jag är nog partisk men kan bara hålla med, han är det finaste som finns :love: Det finns mycket kvar, han är fortfarande muskelfattig, herr gul är en kräsen en, nyhetens behag, färskfoder gillades inte efter ett tag, just nu serveras det uppblött torrfoder här hemma vilket verkar slinka ner iaf. Men jag har ju inte puschat eller tränat honom eftersom att jag har kännt på mig att det är någonting, såfort han är ok ska vi allt ut och börja träna!
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Varför omplacerades han (nyfiken:o)? Har själv en "hittehund" från Irland.
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Därför att ägaren hade för många hundar. Han kunde ingenting då vi tog honom, han visste vad han hette men det var också allt.
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Gud vad kul med uppdatering!!! :bow: hade tänkt skriva igen i gamla tråden men kände mig lite tjötig :angel:
Så skönt att han hållit sig hemma nu, och han ser ut att må så himla bra!! :love:
 
Sv: Uppdatering om "mirakelhunden"

Det känns nästan som om det är för bra för att vara sant, att just vi skulle ha sådan otrolig tur!

Passar på att slängai n lite nya bilder ifrån helgen, vädret var otroligt härligt :)

Känns som att han blir mörkare för varje dag som går, märks tydligast i ansiktet men även över ryggen och i nacken blir han mörkare
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 525
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 583
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp