Var på föreläsning om eftersök med Per "Bula" Kristoffersson häromdagen, och det var så jäkla givande!
Har hört mycket gott om honom som föreläsare innan, men jag blev ändå klart överraskad.
Han tyckte t ex att vi generellt är alldeles för dåliga på att momentträna i viltspåret, på att belöna i spåret och att vi ofta lägger för långa spår med för många svårigheter.
Taggad som få lade jag två korta momentspår igår.
Vi har inte så mycket problem i viltspåret, men där vi oftast får svårt är vid vinkel i återgång. Idag lade jag bara två korta spår, där klöven låg ganska direkt i anslutning till vinkeln och det märktes stor skillnad på hennes sug att lösa problemet redan på andra spåret!
Så kul!
Bokade in oss på en helgkurs för honom i maj också, mer riktat mot eftersök med skytte osv. Skulle egentligen gått redan nästa helg, men hade tyvärr dubbelbokat då och fick avboka.
Dessutom ska vi gå en kurs i hårda spår nu i april, och teorikvällen var förra veckan. Är så jäkla taggad på spår nu alltså
Åh vad kul det låter!
Känner igen det där med att lägga för svåra och långa spår. För några veckor sedan la jag ett kortare spår än vanligt med snällare vinklar och jäklar vilket sug hon fick
Är också supertaggad för spår, har som mål att starta apellen i spår i slutet på sommaren så nu ska här tränas personspår! Eller nu och nu, hon ska bli klar i valplådan först