Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ikväll var Max dyr på agility-träningen nu har hindersuget kommit tillbaka (så pass att han hoppar över 1 dm högre än hindrena) och vi kom ett steg närmare ett komplett färdigt slalom.
Jag har världens coolaste lilla hund. Pga hennes lungproblem, så har vi nu gått över till inhalator på heltid (2 gånger per dag) och hon är så superduktig. Hon får fortfarande kortison även i tablettform, men förhoppningen är att vi nu ska kunna fasa ut den långsamt och enbart använda inhalatorn.
Så här gör vi två gånger varje dag (länk, kan inte lägga in film direkt här) https://flic.kr/p/qgxWYu
Mini har fullt ut accepterat inhalatorn och att den är hennes och kommer självmant - hon tom påminner mig ibland om jag är sen
Jag köpte valpleksaker idag.
Tiken är ju tjock, så det är klart det blir en bebis till mig!
Åh, blir ju inte alls avundsjuk.
Hur tänker du kring val utav valp ifrån kullen förresten? Kommer du gå på magkänsla eller har du lite baktankar? Jag vill ju helst att en tik följer med hem men känner ändå att det får bli lite som det blir. Det ska ju kännas rätt oavsett kön men lite förhoppningar har man.
Idag har vi lämnat iväg hanen för parning
Jag har inte träffat tiken själv, men både hon och husse har fått fina omdömen av flera personer vi känner väl, och som dessutom inte känner varandra. Hon har gjort två riktigt bra jaktprov, ska fungera mer än väl i skogen och är fri runtom på röntgen.
Vi har pratat om att ta en valp ur den kullen, men vi får se vad som händer (Du kanske skulle ha en @Snurrfian ? )
I lördags var jag och Ladda iväg och var kungliga hovleverantörer!
Det sköts tyvärr ingenting för henne, men hon jobbade på bra som tusan och jagade hela tiden. 2,2 mil i bergsterräng på en förmiddag, hon sov gott på kvällen...
Åh, vad kul det hade varit med en son/dotter!
Ja, det vore väldigt roligt!
Han har tre kullar efter sig sedan tidigare, men vi har inte sparat någon pga att det inte passat rent praktiskt.
Det var fyra hanar i hans kull, men han är den enda som är i livet nu. Två andra har strukit med av vildsvin och den tredje avlivades häromveckan efter att ha fått kemisk lunginflammation konstaterad, troligtvis orsakad av ett barr i lungan. Den sista hanen ägdes av en vän till oss, och efter det fick man en påminnelse om hur fort det kan gå.
Därför kommer vi förhoppningsvis behålla en ur denna kullen