Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma hos oss läggs största fokuset på att ensamträna unghunden. Förhoppningsvis kommer vi att kunna se ljuset i tunneln på den fronten någon gång i framtiden!

Sedan samlar jag kraft inför höstens allmänlydnadskurs med labradoren, det kommer nog minst sagt bli intressant.. Men jag hoppas vi kommer få bukt med hundmöterna! Men först och främst ska vi in och kolla hans tass på fredag:( Har börjat klicka i den stundtals på promenaderna och jag tycker inte att han har ett rent rörelsemönster på det benet så jag hoppas de hittar vad som är knas och att det är lätt åtgärdat så vi kan ladda inför kursen!

Och sen laddar jag inför figurantutbildning för MH/MT i helgen, ska bli så fruktansvärt kul:D

Åh vilken rolig tråd!

Min kille är idag riktigt låg.
Vi har sen en tid tillbaka haft problemet att han är osäker på större hundar. Det hade äntligen börjat släppa men nu lär vi vara på ruta noll igen då han idag blev påflugen av en schäfer..
Dizel gick förbi en hovbit som den andra hunden tuggat på och då kommer den springandes, morrar och sen smäller det ..
Fick tag på min kille innan det hann bli skador och höll i honom ordentligt, då smyger schäfern upp bakom honom och flyger på honom medan jag håller i :eek: En 10 år gammal hund som enligt ägaren aldrig gjort en fluga förnär!
Nämnas bör att dom båda träffats MASSOR innan..
Så nu ligger prinsen på soffan med ett betthål i pannan, ett i mungipan och ett på benet.

Den andra hunden har tre sår på benet, då Dizel såklart svarade tillbaka..

Nu är vi redo igen, om några timmar bär det av mot nästa LC-tävling! Hoppas i vanlig ordning bara på att vi ska komma dit utan problem, att Aysu ska springa med glädje och utan att skada sig, något som absolut inte borde vara att hoppas på för mycket. Allt mer än det är bara bonus. Meeen jag kan inte låta bli att vara lite nervös och lite förväntansfull när jag ser vilka som är anmälda. Det är många och det är många som är riktigt duktiga! Det kommer bli en riktigt spännande tävling med många vänner och bekanta på plats :D

Min lillskrutt är dyyyyyr idag. Vi har tävlat agility och han har gjort två nollade jättefina lopp. I agilityklassen kom han trea och fick pinne, i hopp fick vi tyvärr två tidsfel. Surt, kom fyra i alla fall.
Dessutom har vi umgåtts en del med en gammal träningskompis och hennes treåriga dotter. Sigge har inte reagerat på dottern alls, inte ett spår av barnrädslan.

Nu är vi redo igen, om några timmar bär det av mot nästa LC-tävling! Hoppas i vanlig ordning bara på att vi ska komma dit utan problem, att Aysu ska springa med glädje och utan att skada sig, något som absolut inte borde vara att hoppas på för mycket. Allt mer än det är bara bonus. Meeen jag kan inte låta bli att vara lite nervös och lite förväntansfull när jag ser vilka som är anmälda. Det är många och det är många som är riktigt duktiga! Det kommer bli en riktigt spännande tävling med många vänner och bekanta på plats :D
Hur gick det igår då? :)

KL
Glömt ju -Wissla är röntgad. HD A och ED 0/0!! Så himmla skönt!
Var lite orolig ett tag för både uppfödaren, en kompis som jobbar inom djursjukvården och jag själv var tveksamma på höfterna. Kunde va B men kanske till och med C. Så när resultatet fanns på hunddata -efter 2dagar! -blev jag överlycklig! :D

Grattis @TantAgda :D

kl
Min skrutt blev 6 månader idag, och idag har han debuterat i vänstervarv :D
Vi åkte upp till Överkalix igår och bodde tillsammans med en kompis+ hennes 2 tikar i en stuga. Bara det är ju nytt för den lille skrutten men han skötte sig helt ok. Lite galen ibland men det får man ju ta :P
Han skötte sig super på utställningsplatsen! Och var i mina ögon jätteduktig i ringen, såklart han behöver mera träning men det var ju debuten så jag hade inte trott annat! hp och bir valp!

Alltså Billy – min Billy! :love:
Jag börjar tro att det är den är den här hunden som är mitt livs riktiga kärlek. Maken får väl säga vad han vill, haha. (Eller så har jag mest en massa knashormoner i kroppen och är inte det minsta pålitlig på ett känslomässigt plan, haha... :angel:)

Vi har varit på rasspecialen under helgen, och Billy har diskat sig i ringen båda dagarna. Han är en cm för hög, och de är rätt hårda på den punkten. Däremot var båda domarna helt förälskade i honom. Han fick jättefin kritik av båda (jag blev lite tårögd när jag hörde och läste) och de var väldigt överens om att han är ett praktexemplar och precis så som de vill att en dvärgpinscher ska vara. Det gör inget att vi hade diskdisco, han är finast av dem alla och helt fantastisk. :love:

Jag blir så stolt över honom när han lyckas visa att han har riktigt, riktigt bra mentalitet för en helt främmande person och på bara några sekunder. Med en ras som har haft en del problem med just mentaliteten känns det som en enorm seger att ha en så trygg och härlig hane som låter sig hanteras perfekt på bordet och som gör lekinviter till domaren på upploppet av raksträckan. :love: :love: :love:

10635942_10153105940528761_8515217452470540748_n_53fa2f5cddf2b3728e98fac0.jpg

Och Pivski, min lilla minimaräng, travade till sig en andraplats i rallylydnaden och plockade hem sin första rosett i karriären. Gissa om matte höll på att svimma av stolthet? :D

2014-08-24-1858_53fa199dddf2b3603a2b77e3.jpg

@TantAgda, det gick typ... bra! :D

Och_ja_aven_den_har_gangen_gick_det_jattebra_D_Andraplacering_med_cert_och_reservcacil_Med_andra.jpg

Tvåa med cert och r-cacil :D

Värre gick det för bilen. Ena däcket dog på vägen till tävlingen. INTE kul att bli stående på motorvägen mitt i natten i ett öde område som man inte alls känner till... Jag var så skärrad att jag inte alls kunde komma på något vettigt att göra. Som tur var stannade två trevliga spanjorer och bara några sekunder senare hade de bytt till reservhjulet så att jag kunde rulla vidare. Det var dock ett sådant reservhjul som inte ska köras långt på och max 80km/h så resan hem från Göteborg var inte rolig och tog jättelång(!) tid. Dessutom var jag så trött att jag höll på att somna flera gånger och fick ta många pauser för att inte ha ihjäl oss... Åkte vid ca kl 19 och kom hem ganska prick kl 10 nu på förmiddagen... Meeeen jag har ändå världens bästa lilla hund, så jag fokuserar på det nu istället för den dumma bilen :p

Vilken rolig tråd! Just nu händer inte så mycket i våra liv då jag är sjuk och mest sover bort dagarna.
Men rent genrellt ligger det just nu mycket fokus på Rusa då jag efter lite för mycket vin anmälde henne till hennes första tävling i agility, så då blev jag liksom så illa tvungen att verkligen börja träna också. ;) Hunden som kan fokusera i typ 10 sekunder i taget och inte kan stå i starten. Men när hon är fokuserad är hon faktiskt riktigt jävla grym. Jag pendlar mellan att tänka att hon kommer att bli min bästa hund till att tänka att hon inte kommer bli något alls. haha.
Ila är i höglöp och är allmänt seg och grinig så med henne gör jag inte mycket alls för tillfället. Tränar bara korta pass, satsar på fart och glädje. Hon plockade en till pinne i ag2 på förra tävlingen, så nu hoppas jag att hon tar sista pinnen i Boden i helgen så att hon får gå upp i klass 3 i agilityklassen också.

Hemma igen med båda killarna. Dom är väl inte bästisar direkt, men ska hoppas att det kommer med tiden! Vi försöker ta det lugnt så att Catch får göra sig hemmastadd, undvika spända situationer mellan grabbarna och bara lära känna varandra. :) Igår blev det en långpromenad i skogen och ett besök i stallet och agilityplanen.

Jag skrev här för ett tag sen och då var så säker på att jag skulle behöva ta bort min hund nu under hösten pga att han tidigare opererats för urinsten och jag bestämt att inte operera han fler gånger när han får nya stenar. I våras hade han fått små små stenar så därför var jag inställd på att höstens kontroll skulle visa stora stenar. Men stenarna hade bara växt minimalt så det behövs ingen operation nu utan det blir att avvakta och gå på återkontroll om ett halvår igen. Den lyckan alltså. Tårarna rann som ett vattenfall när vi kom ut från veterinären.

Min älskade, älskade kämpe :love:
10643783_689020134522975_529934409_n.jpg

Hemma igen med båda killarna. Dom är väl inte bästisar direkt, men ska hoppas att det kommer med tiden! Vi försöker ta det lugnt så att Catch får göra sig hemmastadd, undvika spända situationer mellan grabbarna och bara lära känna varandra. :) Igår blev det en långpromenad i skogen och ett besök i stallet och agilityplanen.

Så det blev Catch i alla fall - va roligt. Hoppas få höra mer om era äventyr framöver:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka