Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att vi behöver begränsa utrymmet för lilla pyret när han är själv hemma. Så en fråga till er alla:
Vart kan man köpa lösa grindar att ha vid dörrkarmarna?
Tänker mig lösa grindar som står på ben som man kan flytta runt om det skulle vara så. Sambon vägrar spika i dörrlisterna.
Jag tror att vi behöver begränsa utrymmet för lilla pyret när han är själv hemma. Så en fråga till er alla:
Vart kan man köpa lösa grindar att ha vid dörrkarmarna?
Tänker mig lösa grindar som står på ben som man kan flytta runt om det skulle vara så. Sambon vägrar spika i dörrlisterna.
@Red_Chili Det tog 5 månader för Laddas viltspårsresultat att komma upp, och öppen klassen kom innan anlaget
Jag och min labbe har påbörjat vår kurs i allmänlydnad och känner att det helt klart gått över förväntan!
Dock funderar jag på en sak, vi är några i gruppen som har hundar som skäller ganska mycket, instruktören har då sagt att vi ska gå från gruppen när detta sker så hunden lär sig att den inte får vara med när den skäller. Dock upplever jag det inte som att Lex skäller på de andra utan på Mig, han är något fruktansvärt dålig på passivitet och tänker att jag då belönar honom genom att vi går iväg en sväng då han får som han.vill och vi gör något eller tänker jag fel..?
Sen är jag även lite besviken, då instruktören förra gången sa att jag borde köpa en sån där helstryps länk.. Något jag absolut inte känner mig bekväm med, visst han är stark och det är inte roligt när han drar iväg med mig ibland men tycker ändå inte att obehag känns som rätt lösning på det problemet. Så tänker stunta i den " rekommendationen".
Och så lite stolt har jag blivit under kursen med, inkallningen sitter perfekt trots 10 andra närvarande hundar och han har en riktig fin kontakt när vi tränar tillsammans
Så nu måste vi bara hitta en lösning på hans jädra skall när han vill att något mer ska hända.. Kanske någon som har något bra tips?
Nu går det inte bra Mina 12veckors valp- Doris var hemma hos min pappa idag medans jag va på jobbet. Hon hade då fått nå busknäpp och sprungit som en galning inne vilket resulterade i att hon snubblade över en hög med hundfällar och bryter sig så illa att veterinärerna misstänker ett benbrott i bogen (hyperventilerar här). Gick dock inte att se något på röntgen så ska tillbaka på fredag igen. Smärtlindring och vila tills vidare.
Jag klarar inget mer nu, Doris är det bästa som kunde hända mitt liv just nu, jag fixar inte en jävla massa strul med henne också. Försäkringskassan har fortfarande inte betalt ut min sjukersättning sedan i somras, jag har 80 kr på kontot och alla utgifter måste jag prova låna till på ett eller annat sätt. Ja vet faktiskt inte hur ja ska orka vidare längre....... Tar djupa andetag, måste lugna ner mig. Önskar jag bara kunde hoppa fram ett halvår år i tiden, men det måste iaf vända, det måste bli bättre snart.
Ja jag hoppas verkligen de...Usch, så fruktansvärt tråkigt
Men, valpar brukar ha bra läkekött så det kommer säkert att läka ihop jättefint