Nu går det inte bra Mina 12veckors valp- Doris var hemma hos min pappa idag medans jag va på jobbet. Hon hade då fått nå busknäpp och sprungit som en galning inne vilket resulterade i att hon snubblade över en hög med hundfällar och bryter sig så illa att veterinärerna misstänker ett benbrott i bogen (hyperventilerar här). Gick dock inte att se något på röntgen så ska tillbaka på fredag igen. Smärtlindring och vila tills vidare.
Jag klarar inget mer nu, Doris är det bästa som kunde hända mitt liv just nu, jag fixar inte en jävla massa strul med henne också. Försäkringskassan har fortfarande inte betalt ut min sjukersättning sedan i somras, jag har 80 kr på kontot och alla utgifter måste jag prova låna till på ett eller annat sätt. Ja vet faktiskt inte hur ja ska orka vidare längre....... Tar djupa andetag, måste lugna ner mig. Önskar jag bara kunde hoppa fram ett halvår år i tiden, men det måste iaf vända, det måste bli bättre snart.
Vilken mardröm! Men andas och ta en dag i taget. Det vänder, som du själv skriver!
KL
Vill också vara med här! Jag och min kh collie har kommit igång med löpningen efter en utdragen höstförkylning. 7 km blev det ikväll, jäkligt lycklig hund må ni tro! Långpromenader i all ära liksom, men det verkar inte finnas mycket som slår frasen "JAH... nu kör vi!" på intervallpassen. Bättre träningskompis får man leta efter.
Han är en sjuårig omplacering som hittade hem till oss för närmare fyra månader sedan. Blev en lyckoträff, så himla underbar hund! Jag har en bakgrund med lh collie och bearded collie, men korthåren känns som den perfekta matchningen för mig.
Höstens utmaning är att matte ska lära sig lägga spår. Trots att jag haft hund i hela mitt liv och varje höst haft tillgång till älgklövar och blod etc. så har det aldrig blivit av. Vovven har kört mycket spår med sin gammelmatte och han älskar att använda långsnoken, så det ska bli skoj att prova på något nytt!