Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har heelern varit på kurs för första gången! Har börjat på en nybörjarkurs i tävlingslydnad som egentligen är för unghundar, men tycker den passar oss riktigt bra ändå. :p Han började med att stilfullt skälla ut samtliga kurskamrater, men det släppte så fort vi kom in på planen och sen höll han ögonkontakt mer eller mindre hela timmen! :love: Vilken kille det där är alltså! Började träna in fotpositionen, och han fattade väldigt snabbt vad det var frågan om. Det här kan nog bli bra. :)

Var ska ni på ringträning? :)

Vi var i Upplands Väsby, Moa Persson som höll i det.

Aysu tyckte att det var jätteläskigt först, men i fikapausen busade vi runt lite, tränade lite rallylydnad och sa hej till en whippet, då blev allt betydligt roligare :p Är faktiskt förvånad över hur bra hon skötte sig och hur bra hon till sist kunde slappna av. Nu ska vi träna massor och förhoppningsvis kan jag ställa henne på stora sthlm. Det vore skönt att ha ställt på internationell utställning utan att betala medlemsavgift till SKK :p

Vi var i Upplands Väsby, Moa Persson som höll i det.

Aysu tyckte att det var jätteläskigt först, men i fikapausen busade vi runt lite, tränade lite rallylydnad och sa hej till en whippet, då blev allt betydligt roligare :p Är faktiskt förvånad över hur bra hon skötte sig och hur bra hon till sist kunde slappna av. Nu ska vi träna massor och förhoppningsvis kan jag ställa henne på stora sthlm. Det vore skönt att ha ställt på internationell utställning utan att betala medlemsavgift till SKK :p

Vad kul! Jag håller tummarna hårt för att det ska fungera i Stockholm. Du har inte funderat på att anmäla till en inoff lite innan för att öva mer på hela miljön osv? :)

Vad kul! Jag håller tummarna hårt för att det ska fungera i Stockholm. Du har inte funderat på att anmäla till en inoff lite innan för att öva mer på hela miljön osv? :)

Jo, jag har funderat på det. Hjorthundsklubben har en inoff i Sollentuna och sista anmälningsdag är 10 oktober. Frågan är dock om det är värt att åka på den, eller om det är bättre att lägga pengarna på utställningsträningar. Den inofficiella kostar 220kr, utställningsträningen kostar 150kr.

Idag har Ladda gått BPH :)
Fick superfin kritik av beskrivaren!
"Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund."

10623959_293053157565059_1415846916_n.jpg

Blev sen långpromenad idag, eller ja, sen planerad långpromenad. Den blev inte så lång tack vare de mörka molnen på himlen som innehåller regn. Imorgon däremot, då ska vi hitta på något riktigt kul! (vet dock inte vad än)

10693595_1479029282365726_1006081832_n.jpg

Precis hemkommen från fredagsmys på agilitybanan. Billy är så jäkla bra nu, jag blir lycklig av att se honom dansa med hindren, så snabb och graciös. :love:

Tänkte att jag ju faktiskt kan hoppa in i tråden på riktigt!

I skrivande stund ligger jag i sängen och myser med min yngsta Winzi (1 år) medan min stora Dahlia (2 år) är iväg med @falukorw i Norge för att jaga sista certet! Håller tummarna riktigt hårt för att det går vägen imorgon.
Istället för Dahlia har jag hennes halvsyster Fixa (4 mån) över helgen.

Nästa söndag står dubbeltävling med Dahlia i tävlingslydnad på schemat och veckan som kommer efter det börjar agilitykursen! Pepp på den då jag aldrig tränat agility på riktigt men båda hundarna verkligen älskar det när vi kört lite på klubbens hinder.

Annars väntar jag spänt på att få reda på om Dahlia kommer med på mentaltestet i slutet på oktober, hoppas så innerligt att hon inte blir bortlottad för vore så jäkla kul att prova på! Exteriörbeskrivningen har hon redan gjort och blivit godkänd på.

God morgon!
Jag och pinnarna ska på agilitytävling i dag. Första officiella för det här året (?!?) och det ska bli intressant att springa bana med en extra mage, hehe. Får se hur mycket jag orkar och om den här tävlingen även innebär den sista för i år...

Billy har känts oerhört fin på sistone i alla fall. Hoppas att vi kan hålla fokus och kontakt hela banan.

Idag på skogspromenaden tänkte jag låta min valp/unghund springa lite löst, men precis när jag släppt och hon satt av så möter vi en person med en stor hund. Det har aldrig hänt innan så visste inte hur hon skulle reagera så det var ju lite stressande, men hon bara stannade och tittade och när jag kallade på henne kom snabbt tillbaka så jag kunde koppla, lilla duktiga :love:såå skönt att veta att hon lyssnar i sådana situationer:banana: hoppas att det ska hålla i sig bara:angel:

Idag gjorde labben BPH. "Har nog aldrig kryssat så många fyror" sa beskrivaren. Och det var bara fyror på bra ställen. Inga rädslor, ingen osäkerhet utan reaktion och snabb avreaktion. Och en hel hög hanhunds/unghundshormoner i omlopp :D
Mycket nöjd och hunden mycket trött.

Idag gjorde labben BPH. "Har nog aldrig kryssat så många fyror" sa beskrivaren. Och det var bara fyror på bra ställen. Inga rädslor, ingen osäkerhet utan reaktion och snabb avreaktion. Och en hel hög hanhunds/unghundshormoner i omlopp :D
Mycket nöjd och hunden mycket trött.

Det är så jäkla gött när man får på papper hur härlig hund man har :D

Jag hoppar på här!
Längtar inför att få hem min valp (9 dagar kvar) som varit hos uppfödaren tills jag kunde fixa ledighet på jobbet osv.

Den vuxna och jag var anmälda till en lydnadstävling och jag var hur peppad som helst. Glömde dock betala anmälningsavgiften så vi får stå utan tävlingsplats... Typiskt mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka