Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Torktumlare Kul med valp! Vad blir det för någon? :)
Mindre kul med tävlingen dock..
Idag har Ladda gått BPH :)
Fick superfin kritik av beskrivaren!
"Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund."

*BILD*

Nu har diagrammet kommit ut, och det ser ut såhär:
Skärmavbild-2014-09-30-kl.-10.05.45.png

Jag tycker verkligen att det stämmer överens med hur jag uppfattat henne själv, förutom på en punkt: hotfullhet överraskning?
Kan någon hjälpa mig att bena ut varför den stapeln sköt iväg så? :p
På de momenten där jag tänker att detta borde bedömts fick hon följande:
Moment 4: Visuell överraskning
Trygg3
Nyfiken3
Arg0
Moment 5: Skrammel
Trygg4
Nyfiken3

och

Över alla moment
Ljudlig0
Positiv attityd4
Energisk3
Arg0

För den som vill kika närmare på protokollet i sin helhet har hon regnr SE32297/2013

Idag har Ladda gått BPH :)
Fick superfin kritik av beskrivaren!
"Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund."

*BILD*

Jag tycker verkligen att det stämmer överens med hur jag uppfattat henne själv, förutom på en punkt: hotfullhet överraskning?
Trygg 3
Nyfiken 3
Arg 0
Trygg 4
Nyfiken 3

och

Över alla moment
Ljudlig 0
Positiv attityd 4
Energisk 3
Arg 0

För den som vill kika närmare på protokollet i sin helhet har hon regnr SE32297/2013

Trygg 3
Nyfiken 3
Arg 0
Trygg 4
Nyfiken 3

och

Över alla moment
Ljudlig 0
Positiv attityd 4
Energisk 3
Arg 0

De måste ju ha gjort fel?

Vi har väääldigt olika hundar i alla fall :D
Här är Billys BPH. Han blir verkligen arg när det gäller närmande hot, han backar inte en centimeter och han skyddar mig till 100 %. MH visar samma sak. Det är jag ärligt talat rätt nöjd med. ;)

billys_bph_526c1fb7e087c36ad509a93f.jpg

Ja, jag tycker också att det känns som att det blivit fel någonstans, men jag vet inte.. Jag är inte så insatt :p
Haha, herregud, verkligen olika diagram :D

Jag är nöjd med att hennes höga staplar är på den högra sidan, hon är en väldigt glad och kärleksfull hund generellt. Jag tycker också att det är skönt att hon inte är orolig, hon är modig de gånger hon blir rädd och flyr aldrig.
Ladda blir sällan arg, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva hennes driv riktigt. T ex jobbar hon riktigt hårt på vildsvin, och blir liksom lite taggad av motstånd. Bufflar dom på henne går hon på ännu hårdare. Hon flyr ju aldrig, utan stannar kvar och täcker upp, bara det att hon inte blir arg. Svårt att förklara :D

Skulle jag bli överfallen skulle hon kanske inte svara upp med världens ilska, men hon skulle nog inte lämna mig i sticket :)

Ja, jag tycker också att det känns som att det blivit fel någonstans, men jag vet inte.. Jag är inte så insatt :p
Haha, herregud, verkligen olika diagram :D

Jag är nöjd med att hennes höga staplar är på den högra sidan, hon är en väldigt glad och kärleksfull hund generellt. Jag tycker också att det är skönt att hon inte är orolig, hon är modig de gånger hon blir rädd och flyr aldrig.
Ladda blir sällan arg, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva hennes driv riktigt. T ex jobbar hon riktigt hårt på vildsvin, och blir liksom lite taggad av motstånd. Bufflar dom på henne går hon på ännu hårdare. Hon flyr ju aldrig, utan stannar kvar och täcker upp, bara det att hon inte blir arg. Svårt att förklara :D

Skulle jag bli överfallen skulle hon kanske inte svara upp med världens ilska, men hon skulle nog inte lämna mig i sticket :)

Det är bra att de har rätt driv, så att de lägger energi på rätt saker.
Billy är liksom ettrig när han arbetar, och han jobbar hellre med kroppen än med hjärnan. Han är en typisk sportkille: stor och stark, hög moral, trogen sitt lag och med ett stort hjärta – som tagen ur en amerikansk tv-serie, hehehe :angel:

Ja precis, det är bara lite svårt att sätta ett ord på det :)

Haha, jag kan tänka mig Billy sådär :D

Ladda är mer den intensiva detektiven som liksom helst inte samarbetar utan kör sitt eget race :angel: Som en instruktör berättade om sin hund en gång, "XX är helt nöjd med att jag kör henne till prov/jakt, sedan tycker hon att jag gottkan sitta kvar i bilen medan hon sköter jobbet själv." :D

Sambon och jag ska kolla på valpar idag!!!! :love:
Vi tackade nej till våran "tingade" valp på grund utav att uppfödaren vart lite halvt strulig och allmänt.. Konstig. :cautious:
Så igår kväll hittade jag en kull valpar som bor 10 minuter ifrån oss!

Är dock lite osäker på sambons inställning. :confused:
Vi hade ju egentligen bestämt oss för att köpa valp till våren/sommaren så det kanske kom som en chock för honom?
Jaja! Håller tummar och tår för att någon valp "väljer" och klickar med oss, :bump:

Tänkte att det är dags att klämma mig in här. Om mindre än två veckor lär jag bli stolt ägare till en "liten" 4 månaders borzoi kille. La handpenningen igår så nu är det bara att vänta (lättare sagt än gjort) tills det är dags för honom att komma hem och det blir pappersskrivning och annat som hör köpet till. Längtar så in i helv-... och kan knappt sova :o

Sitter mitt i valet och kvalet att välja dagmatte till vår labbe. Hur svårt ska det behöva vara? Det är ju bara en hund liksom (*sarkasm*)

Vi ska träffas först också, men känns allt bra då kanske vi provar. Men om det inte känns bra då står vi på ruta noll igen. Och så väntar vi på svar från en till, som bor på gång/cykelavstånd bara vilket känns bra.

Om det är såhär med hunden, hur blir det då när man ska ha barnomsorg till barnen? :crazy:

De måste ju ha gjort fel?

Vi har väääldigt olika hundar i alla fall :D
Här är Billys BPH. Han blir verkligen arg när det gäller närmande hot, han backar inte en centimeter och han skyddar mig till 100 %. MH visar samma sak. Det är jag ärligt talat rätt nöjd med. ;)

billys_bph_526c1fb7e087c36ad509a93f.jpg

På tal om olika BPH... Här är Wahidahs :p
spindel.jpg

Hahah, jag ser liksom henne framför mig och att vissa saker helt enkelt bara var under hennes värdighet att engagera sig i :D :love:
Jag tyckte ändå att hon var väldigt positiv och framåt :p
Är du (eller någon annan) nyfiken på hur det såg ut i verkligheten så finns faktiskt en film också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka