@Torktumlare Kul med valp! Vad blir det för någon?
Mindre kul med tävlingen dock..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Torktumlare Kul med valp! Vad blir det för någon?
Idag har Ladda gått BPH
Fick superfin kritik av beskrivaren!
"Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund."
*BILD*
Idag har Ladda gått BPH
Fick superfin kritik av beskrivaren!
"Grattis, du har en supertrevlig hund som är väldigt glad och mycket energisk. Trygg i sig själv utan att vara stöddig, avreagerar snabbt och leker härligt. Väldigt positiv hund."
*BILD*
Nu har diagrammet kommit ut, och det ser ut såhär:
Jag tycker verkligen att det stämmer överens med hur jag uppfattat henne själv, förutom på en punkt: hotfullhet överraskning?
Kan någon hjälpa mig att bena ut varför den stapeln sköt iväg så?
På de momenten där jag tänker att detta borde bedömts fick hon följande:
Moment 4: Visuell överraskning
Trygg 3
Nyfiken 3
Arg 0
Moment 5: Skrammel
Trygg 4
Nyfiken 3
och
Över alla moment
Ljudlig 0
Positiv attityd 4
Energisk 3
Arg 0
För den som vill kika närmare på protokollet i sin helhet har hon regnr SE32297/2013
Ja, jag tycker också att det känns som att det blivit fel någonstans, men jag vet inte.. Jag är inte så insatt
Haha, herregud, verkligen olika diagram
Jag är nöjd med att hennes höga staplar är på den högra sidan, hon är en väldigt glad och kärleksfull hund generellt. Jag tycker också att det är skönt att hon inte är orolig, hon är modig de gånger hon blir rädd och flyr aldrig.
Ladda blir sällan arg, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva hennes driv riktigt. T ex jobbar hon riktigt hårt på vildsvin, och blir liksom lite taggad av motstånd. Bufflar dom på henne går hon på ännu hårdare. Hon flyr ju aldrig, utan stannar kvar och täcker upp, bara det att hon inte blir arg. Svårt att förklara
Skulle jag bli överfallen skulle hon kanske inte svara upp med världens ilska, men hon skulle nog inte lämna mig i sticket
De måste ju ha gjort fel?
Vi har väääldigt olika hundar i alla fall
Här är Billys BPH. Han blir verkligen arg när det gäller närmande hot, han backar inte en centimeter och han skyddar mig till 100 %. MH visar samma sak. Det är jag ärligt talat rätt nöjd med.
På tal om olika BPH... Här är Wahidahs
Jag tyckte ändå att hon var väldigt positiv och framåtHahah, jag ser liksom henne framför mig och att vissa saker helt enkelt bara var under hennes värdighet att engagera sig i
Vart hittar ni de här diagrammen? På avelsdata ser det ju annorlunda ut?På tal om olika BPH... Här är Wahidahs
Vid vilken ålder har ni gjort bhp/mh och varför vid den åldern? Får man göra båda?