Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det populära kennlar så kan det vara så att de har hela kullar tingade ett år i förväg. Det skadar alltså aldrig att höra av sig i god tid Själv blir jag skeptisk till de som dyker upp tex i januari och säger "jo, vi vill ha hund till sommaren, jag trooor att vi vill ha den här rasen", för då känns det som väldigt lite tid till att jämföra kennlar, kolla upp rasen ordentligt och få möjlighet att köpa från just någon av de mest seriösa uppfödarna.Ni som kan lite om kennlar och kanske har uppfödning själv. Hur tidigt vill ni att valpköpare ska höra av sig? Vi planerar att eventuellt addera en hund till hushållet hösten 2017 eller våren 2018 beroende på vart Tonto ligger i sin utbildning. Men när bör man höra av sig? Nu har jag ju inte ens bestämt vad jag vill ha för hund, men jag har tre stycken raser som jag funderar på. Är ett halvår innan lagom eller ska man höra av sig tidigare/senare?
Är det populära kennlar så kan det vara så att de har hela kullar tingade ett år i förväg. Det skadar alltså aldrig att höra av sig i god tid Själv blir jag skeptisk till de som dyker upp tex i januari och säger "jo, vi vill ha hund till sommaren, jag trooor att vi vill ha den här rasen", för då känns det som väldigt lite tid till att jämföra kennlar, kolla upp rasen ordentligt och få möjlighet att köpa från just någon av de mest seriösa uppfödarna.
Vad är det för raser?Det var det jag tänkte. Jag håller ju på och tittar på tre olika raser, två som jag verkligen är intresserad av och en ras som jag skulle kunna tänka mig om jag hittar en kennel som här rätt slags hundar.
Jag vet ju vad jag vill med hunden i alla fall och att alla tre raserna skulle passa bra!
Efter ett långt, tårfyllt samtal med min syster har jag nått ett beslut om att Alice ska somna in. Pratade med min tränare också och hon tyckte det lät klokt. Kändes viktigt för mig att få min tränares medhåll, förmodligen för att hon har så mycket erfarenhet och kunskap om Alice problematik. Känner mig (just nu) lugn och trygg i mitt beslut. Och ganska lättad faktiskt. Det känns rätt. Men det kommer nog ta ett tag innan det blir av.. Måste samla mod till mig, smälta det och suga i mig kärlek. Och förmodligen gå i en vända till i förnekelse-träsket. Dem feels, you know.
De får höra av sig hur tidigt som helst. Att etablera en kontakt och starta en dialog är ju inget som promt måste leda till köp.Ni som kan lite om kennlar och kanske har uppfödning själv. Hur tidigt vill ni att valpköpare ska höra av sig? Vi planerar att eventuellt addera en hund till hushållet hösten 2017 eller våren 2018 beroende på vart Tonto ligger i sin utbildning. Men när bör man höra av sig? Nu har jag ju inte ens bestämt vad jag vill ha för hund, men jag har tre stycken raser som jag funderar på. Är ett halvår innan lagom eller ska man höra av sig tidigare/senare?
En stor, stor, stor kramEfter ett långt, tårfyllt samtal med min syster har jag nått ett beslut om att Alice ska somna in. Pratade med min tränare också och hon tyckte det lät klokt. Kändes viktigt för mig att få min tränares medhåll, förmodligen för att hon har så mycket erfarenhet och kunskap om Alice problematik. Känner mig (just nu) lugn och trygg i mitt beslut. Och ganska lättad faktiskt. Det känns rätt. Men det kommer nog ta ett tag innan det blir av.. Måste samla mod till mig, smälta det och suga i mig kärlek. Och förmodligen gå i en vända till i förnekelse-träsket. Dem feels, you know.
Jag har precis skrivit klart rasstandarden för Svensk Asphund.... (jag är alldeles för nördig)
Iallafall, jag blev avbruten tre gånger av att jag hör något jag aldrig hört förut; Tinja ylade! Mamma var snäll och gick ut med båda hundarna, sen släppte hon in dem hos pappa som bor vägg i vägg med mig, för att jag som är sjuk ska få lite lugn och ro. Någon timme senare så hör jag henne yla! Lilla knas. Hon är väääldigt klängig och mattig nu när jag är så pass sjuk, så hon är väl ledsen över att inte vara inne hos mig. Hon har aldrig gjort ett ljud ifrån sig förut när jag lämnat dem ensamma i pappas lägenhet.
Väntade till det var tyst, och så gick jag in. Fixade med tvätten, gick ut. Gick in en halvtimme senare när det var tyst. Gick ut igen. Totalignorerade henne hela tiden. Det verkar ha gjort susen, nu är hon mycket lugnare när jag går in dit, inte alls lika flängig och klängig. Vi får se om hon håller truten också :P
heartEfter ett långt, tårfyllt samtal med min syster har jag nått ett beslut om att Alice ska somna in. Pratade med min tränare också och hon tyckte det lät klokt. Kändes viktigt för mig att få min tränares medhåll, förmodligen för att hon har så mycket erfarenhet och kunskap om Alice problematik. Känner mig (just nu) lugn och trygg i mitt beslut. Och ganska lättad faktiskt. Det känns rätt. Men det kommer nog ta ett tag innan det blir av.. Måste samla mod till mig, smälta det och suga i mig kärlek. Och förmodligen gå i en vända till i förnekelse-träsket. Dem feels, you know.