Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte sova och kikade till sambon och valplådan.
Nummer 2 har kommit. Det är en svart tik med bruna tecken. Nu har vi fodertiken också :banana:

Denna var ännu större. Det är rejäla puppisar!
Härligt!
Valparna i hanens kull var också stora. Vi trodde det skulle va jättemånga då hon var så stor men det var stora valpar och massa vatten istället. Eller ja det blev ju inte få, en normal kull för rasen tror jag. Men uppfödaren blev nästan rädd så stor hon var..

Härligt!
Valparna i hanens kull var också stora. Vi trodde det skulle va jättemånga då hon var så stor men det var stora valpar och massa vatten istället. Eller ja det blev ju inte få, en normal kull för rasen tror jag. Men uppfödaren blev nästan rädd så stor hon var..
Mamma Mu har ju varit enorm!! Men med två stora kullar med 11 i varje är vi beredda på allt.

Mamma Mu har ju varit enorm!! Men med två stora kullar med 11 i varje är vi beredda på allt.
Förstår det!
Det här var tikens första kull så man visste ju inget.
Hanen kommer ur en större kull, och hans mamma har lämnat tre större kullar för rasen. Syster också. Men det verkar vara hos tiken det ligger? Hanen påverkar inte det?

Förstår det!
Det här var tikens första kull så man visste ju inget.
Hanen kommer ur en större kull, och hans mamma har lämnat tre större kullar för rasen. Syster också. Men det verkar vara hos tiken det ligger? Hanen påverkar inte det?
Jag har hört att det har med tiken och hennes äggproduktion att göra. En del hävdar även att hur fertila tikar är ligger i linjerna.
Hur mycket sanning det ligger i det vet jg inte.

Jag har sovit några timmar och sambon har suttit valpvakt.
Under tiden har en till tik kommit. Denna nästan helsvart.
Mamma Mu mår bra. Hon tar det lugnt och metodiskt. Tvättar och diar varje valp. Vilar och dricker lite inför nästa valp. Det är lugnt mellan varje valp. De kommer fort efter att deras vatten gått.
Några många valpar tror vi inte på. De är stora. Men någon mer el två måste det bara bli.

Kom igen alla. Önska fram iaf en hane och en tik till. Helst 2 hanar så alla våra valpintressenter får en valp. Är så sjukt nöjd med de som köar på den här kullen.
Två kanonhem med bra förare i Norge är ännu utan.

Önska, önska....

Kom igen alla. Önska fram iaf en hane och en tik till. Helst 2 hanar så alla våra valpintressenter får en valp. Är så sjukt nöjd med de som köar på den här kullen.

Önska, önska....

Håller tunmar och tassar här :heart

Önska, önska....

Här blåhålls det tummar, tassar och tår!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka