Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt plötsligt tog bränslet slut. Såååååååååå trött! Det är inte Monster. :cautious:

Hur får man ledigt?

Men måste i alla fall skriva några sammanfattningar, svara på mail, och... packa! Och hitta på något med fåntratten då. Och sova lite.

Berätta något kul! (Så jag kan slösa bort mer tid.)

Helt plötsligt tog bränslet slut. Såååååååååå trött! Det är inte Monster. :cautious:

Hur får man ledigt?

Men måste i alla fall skriva några sammanfattningar, svara på mail, och... packa! Och hitta på något med fåntratten då. Och sova lite.

Berätta något kul! (Så jag kan slösa bort mer tid.)
Vill du att jag reder ut för dig vad som är ullpäls och vad som är fleece på labradoodles, och hur det förväntas slå i olika generationer? :)

Har ni sett bilderna på de väldigt smala vinthundarna som har vunnit på utställning i Ryssland? Bilderna har dykt upp flera gånger i mitt flöde på fejjan och jag kan inte låta bli att fundera på vad @Red_Chili tycker om dom? Jag tycker verkligen att dom ser förfärligt smala ut men har förstått att vissa vinthundsraser ska se väldigt tunna ut :o.

Vet inte om jag kan lägga upp bilderna här, är ju inte mina bilder och man får väl inte länka?

Har ni sett bilderna på de väldigt smala vinthundarna som har vunnit på utställning i Ryssland? Bilderna har dykt upp flera gånger i mitt flöde på fejjan och jag kan inte låta bli att fundera på vad @Red_Chili tycker om dom? Jag tycker verkligen att dom ser förfärligt smala ut men har förstått att vissa vinthundsraser ska se väldigt tunna ut :o.

Vet inte om jag kan lägga upp bilderna här, är ju inte mina bilder och man får väl inte länka?
Det är fritt fram att länka vad jag vet

De är helt för smala, de har ju inga muskler på kroppen liksom.

Efter dagen på stranden kan vi konstatera att mitt fluff med rejält med underull klarar värmen betydligt bättre än kompisens strävhåriga tax. :p

Väldigt lättad nu när jag märkt att hunden klarar värme väldigt bra. :)

Det är fritt fram att länka vad jag vet

Det här är väl bilderna som det pratas mest om va?

sloughi3.jpg

sloughi1.jpg

Det här är väl bilderna som det pratas mest om va?

sloughi3.jpg

sloughi1.jpg
(och till @Daff )
De är på tok för smala. Smala är inte ens rätt ord utan de är rent ut sagt magra.
Hunden på bilderna här är en sloughi. En sådan ska se ut ungefär såhär i hullet:
020-sloughi.jpg

När det gäller bilderna från Ryssland så är vinthundsfolk över hela världen mycket upprörda över vad som visas och ett flertal större rasklubbar har protesterat högljutt. Har inte hunnit sätta mig in i vilka som tänker göra vad, men ja...

Jag kan som tur är helt ärligt säga att jag aldrig sett något liknande i Sverige, inte heller har jag sett bilder från andra ställen där det varit lika illa som på de här från Ryssland. Visst dyker det ibland upp en och annan för smal hund på utställning, men det är ovanligt (betydligt vanligare att de är för tjocka) och då handlar det ofta om unghundar som man hade önskat att kunde lägga på sig lite mer, inget värre än så.

Ja alltså det där är ju solklart något som skulle bli anmält här och på många andra ställen. Orolig över att vissa hävdat att personen som äger kenneln har valpar och hundar som ser ännu mer vanvårdade ut. Hittar inget sådant själv och kan vara falska rykten, men det skulle inte förvåna mig. :cry:

Ja alltså det där är ju solklart något som skulle bli anmält här och på många andra ställen. Orolig över att vissa hävdat att personen som äger kenneln har valpar och hundar som ser ännu mer vanvårdade ut. Hittar inget sådant själv och kan vara falska rykten, men det skulle inte förvåna mig. :cry:
Jodå, det finns både hemsida och facebooksida med en hel del bilder... När det gäller valparna så har jag själv inte sett att de skulle vara för smala, de jag såg verkade helt ok (vilket inte var fallet med de vuxna...) men jag har å andra sidan inte tittat överdrivet noggrant.

Här är två inlägg från rasklubbar:
https://www.facebook.com/batal.emir/posts/1419201381496759

https://www.facebook.com/American.Sloughi.Association/posts/1761374050546023

Blir inte av med den här hostan. Mår allmänt dåligt, mycket sämre än igår. Långpromenad och rensa ut förrådet kanske blev lite mycket igår.

Vill bli frisk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka