Tack för påminnelsen ! Gissa blir 4 i början på juni och då går hennes vacc ut.Insåg precis att vi måste vaccinera DÅREN. Bläääääää. Och hitta ny VÄTTE. Klarar inte att gå till M som hjälpte oss avliva gammeltant, bölar vid blotta tanken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för påminnelsen ! Gissa blir 4 i början på juni och då går hennes vacc ut.Insåg precis att vi måste vaccinera DÅREN. Bläääääää. Och hitta ny VÄTTE. Klarar inte att gå till M som hjälpte oss avliva gammeltant, bölar vid blotta tanken.
Äh, dålig ursäkt! Jag är ju född och uppvuxen i Upplands Väsby och tycker inte att Skellefteå är tillräckligt mycket NorrlandÄh, för mig som Täbybo är det Norrlandigt nog
Själv vill jag ju bo i Norrtälje kommun
I morse hittade jag blod i sonens säng. Trodde först det kom från katten som sovit där men han var hel. Tänkte då att det var från en fästing katterna dragit in. Men i eftermiddag hittade jag nått stelt i Skäggets päls och började rota och klippa. Visade sig att det Aterom han hade i vintras återvänt och spruckigt
Fanns inte mycket vitt kvar i det och det hade vätskat ur bra. Klämde ur lite till och tvättade rent. Hoppas han slipper det igen. Mamma Mu har haft en liknande. Men efter en nogrann tömning med tvätt har det hållit sig borta.
Nu är det klart. Criga åker på fredag till sin nya ägare. Först på låneavtal. Beroende på vad SKK lämnar för röntgensvar i morgon så blir det foder alt salu.
Har under hela dagen checkat in var 10:e minut typ på avelsdata för att se om systrarnas röntgenresultat kommit in trots att jag vet att de med all sannorlikhet kommer in i morgon
På söndag kommer hanen. Uppfödaren ska leverera ett par tjänstehundar till hanens hemmastad och tar med honom hem till oss på prov
Gripa är hemma igen
Däremot så var hon VÄLDIGT nödig när jag hämtade henne. Kunde inte alls slappna av och försökte gå mot dörren hela tiden. Pep och hade sig. Har aldrig sett henne vara så nödig. Tog ju över 30 min att skriva alla papper så hon fick tyvärr vänta en bra stund. När vi väl kom ut så kissade hon TRE gånger och bajsade en stor hög. 1,5 time senare när vi var hemma igen (handlade emellan) så kissade och bajsade hon IGEN Och drack sen hur mycket som helst när vi kom in..Det kändes inte alls tryggt för personalen verkade inte ens fatta att hon var nödig när hon pep omkring och drog mot dörren utan verkade mer tänka "nä men lilla vovven inte gå omkring och pipa"
Att vara så nödig OCH törstig känns ju som att hon varken haft vatten eller varit ute på länge..
Aja, nu är hon hemma igen och det är såååå skönt
@linnsan Skönt att hon är hemma igen! Hon har ett väldigt härligt uttryck, tycker jag
Hemma nu. Aysu kvar på Strömsholm. De röntgar imorgon och ser knät bra ut då blir hon bandagefri. Galet jäkla trött och om 6 timmar börjar jag jobba...
Hemma nu. Aysu kvar på Strömsholm. De röntgar imorgon och ser knät bra ut då blir hon bandagefri. Galet jäkla trött och om 6 timmar börjar jag jobba...
Håll oss uppdaterade! Hoppas du får en lugn dag på jobbet.Hemma nu. Aysu kvar på Strömsholm. De röntgar imorgon och ser knät bra ut då blir hon bandagefri. Galet jäkla trött och om 6 timmar börjar jag jobba...
Ställ ut lite gröt så kanske VÄTTEN hittar till erInsåg precis att vi måste vaccinera DÅREN. Bläääääää. Och hitta ny VÄTTE. Klarar inte att gå till M som hjälpte oss avliva gammeltant, bölar vid blotta tanken.
Så himla fint att ha dig här!
Så även ni andra Vättar på buke, det är lite tryggt på nåt sätt.
Håller verkligen med @Hyacinth , du är en klippa som ställer upp så mycket med ditt kunnande o din kompetens, o därtill är pedagogisk i dina svar på inlägg.Tack! Gulligt av dig
Blir jätteglad av att höra det! TackHåller verkligen med @Hyacinth , du är en klippa som ställer upp så mycket med ditt kunnande o din kompetens, o därtill är pedagogisk i dina svar på inlägg.
Jaha, då har det årliga försäkringsbrevet kommit.. premien har höjts med 1000 kr Jag kanske har dålig koll på försäkringar och veterinärvård.. men tycker det är mycket!