Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillfisen är antingen sjuk eller har vårkänslor. :cautious: Alltså gnälligare hund får man leta efter.
Lite orolig då han hade ett ihopkletat öga i söndags morse (som inte gett honom några besvär sedan dess) och verkat lite låg av och till. Samtidigt vill han ut hela tiden och han leker ofta glatt för sig själv med sina leksaker, med oss och speciellt med kompisar... så något stort fel kan det väl inte vara? :crazy:
Ska till veterinär imorgon och kolla upp honom lite (främst för ögat, de vill dubbelkolla att det faktiskt är lugnt eftersom ögon är så speciella och jag klagar inte).
Vet inte riktigt vad jag ska tro. Har ju bytt foder och vill verkligen inte att det ska vara boven.
Ska på Rambokurs nästa vecka så han ska ju helst vara tiptop.
Ibland är det jobbigt med hund. Önskar verkligen att de kunde prata då och då.

Äh, för mig som Täbybo är det Norrlandigt nog :D

Själv vill jag ju bo i Norrtälje kommun :love:
Äh, dålig ursäkt! Jag är ju född och uppvuxen i Upplands Väsby och tycker inte att Skellefteå är tillräckligt mycket Norrland ;)

I morse hittade jag blod i sonens säng. Trodde först det kom från katten som sovit där men han var hel. Tänkte då att det var från en fästing katterna dragit in. Men i eftermiddag hittade jag nått stelt i Skäggets päls och började rota och klippa. Visade sig att det Aterom han hade i vintras återvänt och spruckigt :wtf:
Fanns inte mycket vitt kvar i det och det hade vätskat ur bra. Klämde ur lite till och tvättade rent. Hoppas han slipper det igen. Mamma Mu har haft en liknande. Men efter en nogrann tömning med tvätt har det hållit sig borta.

Nu är det klart. Criga åker på fredag till sin nya ägare. Först på låneavtal. Beroende på vad SKK lämnar för röntgensvar i morgon så blir det foder alt salu.

Har under hela dagen checkat in var 10:e minut typ på avelsdata för att se om systrarnas röntgenresultat kommit in trots att jag vet att de med all sannorlikhet kommer in i morgon:nailbiting:

På söndag kommer hanen. Uppfödaren ska leverera ett par tjänstehundar till hanens hemmastad och tar med honom hem till oss på prov :nailbiting:

Gripa är hemma igen :love::love::D

18765642_1362913097127982_955985043574926624_n.jpg

18835629_1362913093794649_5492720159024933956_n.jpg

Däremot så var hon VÄLDIGT nödig när jag hämtade henne. Kunde inte alls slappna av och försökte gå mot dörren hela tiden. Pep och hade sig. Har aldrig sett henne vara så nödig. Tog ju över 30 min att skriva alla papper så hon fick tyvärr vänta en bra stund. När vi väl kom ut så kissade hon TRE gånger och bajsade en stor hög. 1,5 time senare när vi var hemma igen (handlade emellan) så kissade och bajsade hon IGEN :crazy: Och drack sen hur mycket som helst när vi kom in..Det kändes inte alls tryggt för personalen verkade inte ens fatta att hon var nödig när hon pep omkring och drog mot dörren utan verkade mer tänka "nä men lilla vovven inte gå omkring och pipa" :banghead:

Att vara så nödig OCH törstig känns ju som att hon varken haft vatten eller varit ute på länge..

Aja, nu är hon hemma igen och det är såååå skönt:love:

I morse hittade jag blod i sonens säng. Trodde först det kom från katten som sovit där men han var hel. Tänkte då att det var från en fästing katterna dragit in. Men i eftermiddag hittade jag nått stelt i Skäggets päls och började rota och klippa. Visade sig att det Aterom han hade i vintras återvänt och spruckigt :wtf:
Fanns inte mycket vitt kvar i det och det hade vätskat ur bra. Klämde ur lite till och tvättade rent. Hoppas han slipper det igen. Mamma Mu har haft en liknande. Men efter en nogrann tömning med tvätt har det hållit sig borta.

Nu är det klart. Criga åker på fredag till sin nya ägare. Först på låneavtal. Beroende på vad SKK lämnar för röntgensvar i morgon så blir det foder alt salu.

Har under hela dagen checkat in var 10:e minut typ på avelsdata för att se om systrarnas röntgenresultat kommit in trots att jag vet att de med all sannorlikhet kommer in i morgon:nailbiting:

På söndag kommer hanen. Uppfödaren ska leverera ett par tjänstehundar till hanens hemmastad och tar med honom hem till oss på prov :nailbiting:

Håller verkligen tummarna för röntgen och att allt funkar med hanen! Och att skägget är tiptop snart!

Gripa är hemma igen :love::love::D

18765642_1362913097127982_955985043574926624_n.jpg

18835629_1362913093794649_5492720159024933956_n.jpg

Däremot så var hon VÄLDIGT nödig när jag hämtade henne. Kunde inte alls slappna av och försökte gå mot dörren hela tiden. Pep och hade sig. Har aldrig sett henne vara så nödig. Tog ju över 30 min att skriva alla papper så hon fick tyvärr vänta en bra stund. När vi väl kom ut så kissade hon TRE gånger och bajsade en stor hög. 1,5 time senare när vi var hemma igen (handlade emellan) så kissade och bajsade hon IGEN :crazy: Och drack sen hur mycket som helst när vi kom in..Det kändes inte alls tryggt för personalen verkade inte ens fatta att hon var nödig när hon pep omkring och drog mot dörren utan verkade mer tänka "nä men lilla vovven inte gå omkring och pipa" :banghead:

Att vara så nödig OCH törstig känns ju som att hon varken haft vatten eller varit ute på länge..

Aja, nu är hon hemma igen och det är såååå skönt:love:

Det var skönt att se ikväll att hon är hemma, oskadd, igen :heart

Hemma nu. Aysu kvar på Strömsholm. De röntgar imorgon och ser knät bra ut då blir hon bandagefri. Galet jäkla trött och om 6 timmar börjar jag jobba...

Igår hade jag ett lite ordentligt snack med sambon. Förklarade att jag verkligen gillar vår fodertik då hon är så okomplicerad på de flesta möjliga sätt. Men berättade att jag gått mycket och grubblat på att hon inte riktigt är vad jag känner att jag kanske önskar. Upplever att hon, även för att vara en Eurasier, är väldigt lugn. Nästintill lat. :o:p

Har ju träffat andra Eurasier med betydligt mer fart i. Förklarade även för sambon att jag inte vet om det är så att hon behöver ännu mer tid för att komma till rätta. Så kan det vara. Tycker ändå att hunden vi hämtade i Norge är annorlunda än hunden vi har hemma just nu. Därtill kommer då också oro att hon inte trivs riktigt 100 %. Massor av tankar som far runt i hjärnan på mig (så är det alltid). Vill ju verkligen att kärleken ska vara ömsesidig. Men just nu gillar jag henne mycket, men älskar knappast henne. Jag försökte förklara att jag med henne kommer fortsätta tråna efter en mer arbetande hund, vilket resulterar i att jag kommer gnata om hund nummer 2. Sambon och jag är ganska överens om att vi just nu och närmsta åren bara vill ha en hund, så det blir inte aktuellt med två.

Samtidigt är jag rädd för att mina tankar är att "gräset är grönare på andra sidan". Jag vill ha en mer aktiv hund, för lek av olika typer och för träning av olika sporter. Gärna apportering. Men då kommer jag till raser som antingen inte intresserar mig i övriga saker som storlek, päls etc etc eller så är det raser som känns för aktiva. Sambon vill dessutom bara ha en sällskapshund.

Allt som allt känns det som att jag måste landa i en sällskapshund oavsett. Att hitta någon så okomplicerad hund som den vi har idag tror jag dessutom är nästintill omöjligt. Blir rädd bara jag ser hur många hundar ute som har problem med koppelpromenader, människomötet/hundmöten etc.

Ursäktar för lång text men allt känns bara så jobbigt. Gillar ju verkligen hunden vi har. :cry:

Jaha, då har det årliga försäkringsbrevet kommit.. premien har höjts med 1000 kr :rage: Jag kanske har dålig koll på försäkringar och veterinärvård.. men tycker det är mycket!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka